A diferència del que passa als dos mercats importants a nivell mundial, especialment al mercat americà, els cotxes 4x4 no triomfen de la mateixa forma al nostre país, així com tampoc triomfen en la immensa majoria de mercats europeus més enllà dels del nord del vell continent.

Això no significa que els 4x4 no tinguin un forat al nostre mercat i a Europa, i que alguns models puguin presumir de ser icònics de la indústria d'automòbil com és el cas del Toyota Land Cruiser, en Land Rover Defender o el Jeep Wrangler, entre d'altres.

 

Això sí, com bé saben aquells que busquen un 4x4 però no vulguin acabar pagant un preu molt més alt que el que poden pagar per un cotxe amb una tracció senzilla, Dacia té des de fa temps i continua tenint segurament el millor 4x4 quant a relació qualitat preu: el Duster.

El Dacia Duster continua sent una referència entre els offorad

És més que evident que aquest model, tant en la generació sortint com en la que s'acaba de presentar, no pot presumir en cap cas de tenir el mateix nivell de qualitat i de prestacions que tenen algun dels millors 4x4 de la indústria, però això no significa que no sigui una opció interessant.

Sobretot tenint en compte que Dacia continua apostant per aquesta recepta de posar al mercat un 4x4 amb un preu molt assequible en comparació amb els seus rivals directes però amb molt bones prestacions tot terreny, sent així un SUV que, especialment en la seva versió 4x4, sí que pot ser un model amb qui afrontar terrenys complicats, una cosa que no passa amb la immensa majoria de SUV que es venen a Europa.

 

Més enllà de la seva tracció a les quatre rodes, la seva versió 4x4 compte amb un angle d'atac és de 31è, un angle ventral de 24è i un angle de sortida és de 36è. Mesurades que, sumades a una alçària lliure al terra que assoleix els 22,1 cm, fa d'ell un model perfecte per afrontar sense por segons què camins i carreteres a fer malbé res als baixos del cotxe o quedar-nos enganxats.

De moment no es coneixen els preus de cap de les noves versions del Duster, però no seria estrany que, seguint la filosofia de la marca romanesa, aquesta nova versió seguís sent un dels 4x4 de més barats del mercat.