El Toyota RAV4 porta molts anys sent no tan sols una de les referències del catàleg de la marca japonesa a Espanya i a Europa sinó també una de les millors armes del fabricant quant a xifres de vendes a nivell mundial. De fet, aquest model no tan sols triomf a les carreteres europees, sinó que s'ha convertit també en una opció molt venut en un mercat tan important com és el dels Estats Units.

No és casualitat llavors que, sent com és una de les referències del seu segment, siguin cada vegada més els fabricants que el vegin com el gran rival a batre, i que apostin, com passa en marques com Nissan, Kia o Hyundai, per llançar al mercat rivals que comptin també amb mecàniques híbrides auto recarregables, el gran argument de venda d'aquest Toyota.

 

Això sí, en aquest tipus de fabricants saben també molt bé que continuen sent molts els conductors que, per diferents motius, prefereixen apostar per mecàniques més tradicionals, ja sigui per preu o per tipus de conducció. És per això que, per exemple, dins de les diferents opcions mecàniques que podem trobar en el model de Kia, el Sportage, n'apareix una realment interessant a nivell de consum.

El Kia Sportage amb motor dièsel MHEV és una excel·lent opció

En concret es tracta de la mecànica dièsel de 136 cavalls de potència que compta amb un sistema de micro hibridació lleugera, una mecànica pensava tant per als que es mouran diàriament per entorns urbans on aquest tipus de motors micro híbrids acaben oferint bones prestacions com també per a aquells conductors que vagin a realitzar molts quilòmetres a l'any l'autovia i autopista, on els motors dièsel acaben oferint també consums molt baixos.

És més, el consum homologat d'aquesta versió és de tan sols 5, 1 l als 100, una xifra realment baixa per a un model de la seva mida, del seu pes i de la seva categoria sense comptar amb un motor híbrid auto recarregable.

Evidentment aquesta versió no és la més barata de totes, però sí que se situa per sota de la versió híbrida auto recarregable i, com passa amb tots i cada un dels Kia a la venda a Espanya, compta amb els famosos set anys de garantia, a més d'arribar amb la etiqueta ECO de la DGT gràcies a aquest tipus de motor micro híbrid, per la qual cosa, tenint en compte a més que a nivell de disseny i tecnologia és una opció molt més actual i modern que el Toyota, molts ho veuen com una compra molt raonable.