No és que sigui precisament cap secret que la immensa majoria de conductors tant a Espanya com a Europa que volen fer-se amb un model que se situa per sobre de la mitjana en el que es refereix a qualitat, tecnologia, motors i estatus acudeixen directament als concessionaris de marques prèmium com Mercedes, BMW o Audi, entre altres.

Marques que sempre han comptat amb una clientela que sol ser fixa i que evidentment no tenen el pressupost el seu principal argument de venda, sinó el fet de fer-se amb un model que els situï per sobre de la resta.

 

Això sí, cap tenir en compte que en els últims temps han estat alguns els fabricants que, sobretot en els seus models més ben dotats en tots els sentits, han fet un salt davant molt important, de tal manera que opcions com el KIA EV9 poden presumir de ser alternatives per qualitat als models de les marques alemanyes, encara que evidentment per estatus continuen estant un esglaó per sota.

El KIA EV9 és un SUV elèctric molt top

Tenint en compte que aquest model passa per ser ara l'opció més destacada en tots els sentits de la marca coreana, no és casualitat llavors que el fabricant hagi posat molt afecte i molt esforç en tot el que envolta a aquest model, convertint-lo en una opció que, sense ser evidentment barata sent la seva opció més prèmium, és una opció realment temptadora per als quals tenen un pressupost ampli i busquen un SUV elèctric de grans dimensions.

 

El seu preu de partida se situa per sobre dels 75.000 €, un preu molt alt per a un model que, això sí, arriba molt ben dotat de sèrie a nivell de motor, una mecànica que acaba sumant 384 cavalls de potència, que compta amb tracció a les quatre rodes i que arriba unida a una bateria que li permet tenir gairebé 500 km d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP, una xifra ja més que considerable per a un model de les seves característiques.

En aquest sentit, és evident que a la marca coreana són molt conscients que aquest model no es convertirà en cap cas a la seva acció més venuda ni a Espanya ni a Europa, però sí que és un model amb el qual la marca deixa molt clar que, quan vol, és capaç de llançar al mercat un model que s'apropa perillosament a les prèmium.