Malgrat les crítiques, els automòbils xinesos estan guanyant terreny al mercat espanyol. Segons dades recents, un 27% dels consumidors estan considerant la compra d'un d'aquests vehicles. Malgrat algunes deficiències, les marques xineses han aconseguit captar una àmplia base de clients gràcies a la seva atractiva relació entre prestacions, equipament i preu.
I a mesura que els automòbils xinesos continuen guanyant popularitat, models com el BYD Seal U DM-i estan demostrant que és possible oferir vehicles ben equipats, eficients i a preus accessibles. Aquest D-SUV híbrid endollable no només ofereix una opció econòmica per als consumidors, sinó que també contribueix a la mobilitat sostenible a les ciutats, fent que cada vegada més conductors considerin la compra d'un automòbil d'origen xinès.
El BYD Seal U DM-i vol ser una referència entre els SUV híbrids endollables
Estem parlant d'un dels models més prometedors que arribarà al mercat espanyol l'octubre de 2024. El BYD Seal U DM-i és un D-SUV híbrid endollable amb característiques molt atractives. El BYD Seal U DM-i és un tot camí de 4,7 metres de longitud amb tres files de seients disposades en una configuració 2+3 +2, oferint espai per a set passatgers.
Entre les característiques destacades del BYD Seal U DM-i s'inclouen llantes d'aliatge de 19 polzades, frens de disc en ambdós eixos, dues pantalles (una de 7 polzades per a la instrumentació i una altra de 12,3 polzades per al sistema multimèdia), connectivitat sense fil amb Apple CarPlay i Android Auto, sostre panoràmic, contraporta darrere elèctric amb funció de mans lliures, sistema d'accés, tancament i engegada sense clau, seients amb calefacció i ventilats amb ajustaments elèctrics, i diversos assistents a la conducció.
D'altra banda, combina un sistema de propulsió eficient amb una gran autonomia en manera elèctrica, la qual cosa li permet realitzar la majoria dels trajectes diaris sense consumir gasolina i obtenir l'etiqueta ZERO de la DGT, amb tots els avantatges de mobilitat a les grans ciutats.
177 CV de potència i fins a 70 km d'autonomia
Es configura amb un sistema de propulsió híbrid endollable que combina un motor de gasolina 1.5 de quatre cilindres que lliura 110 CV i un d'elèctric. En conjunt desenvolupen una potència total de 177 CV. La bateria, amb una capacitat bruta de 17,5 kWh, permet una autonomia elèctrica de 70 km, suficient per cobrir la majoria dels trajectes urbans.
El vehicle admet càrrega en corrent altern a un màxim de 6,6 kW i compta amb la funció V2L per carregar dispositius externs a 3,3 kW. Tot i que encara no s'ha comunicat el consum mitjà de combustible o el volum del maleter, s'espera que el BYD Seal U DM-i ofereixi una tecnologia a bord abundant i una qualitat constructiva convincent per al conductor.
Amb un preu de partida per sota dels 38.500 euros, sense descomptes ni ajuts, aquest model promet ser una opció molt competitiva. En comparació amb altres vehicles híbrids endollables, el BYD Seal U DM-i sembla oferir una millor relació qualitat-preu, sense la necessitat d'esperar diversos mesos per al seu lliurament.