El Ford Kuga és un model que, si bé és cert que no pot presumir de ser un dels líders en la seva categoria al nostre país, sí que pot presumir de ser una de les compres més interessants actualment a les carreteres espanyoles, entre altres coses perquè passa per ser un dels millors SUV quant a relació qualitat/preu.
Comptant amb totes les promocions i descomptes, el preu d'aquest model se situa just per sota dels 30.000 € en el cas de la versió senzilla de totes, una versió que arriba amb un motor de gasolina de 150 cavalls de potència associat a una transmissió manual i encara equipament de sèrie més que correcte.
Evidentment és un model d'unes dimensions ja considerables i pensat per a aquells conductors que busquin no tan sols tenir un model per al dia a dia en entorns urbans interurbans sinó per tenir també un model capaç quant a capacitat de càrrega i habitabilitat.
Això sí, el principal problema d'aquest model és que és precisament al catàleg de Ford on es pot trobar una de les millors alternatives al Kuga, un model gairebé 7000 € més barat i que té un argument molt al seu favor.
El Puma, una alternativa al Ford Kuga
No és cap altre que el Puma, un model que se situa un esglaó per sota quant a segments i que, per tant, perd quant a habitabilitat i capacitat de càrrega respecte al seu germà gran.
Tanmateix, es pot tenir en compte que aquest Puma pot presumir de ser un dels models de la seva categoria que compta amb un maleter amb més capacitat de càrrega, superant els 450 l, per la qual cosa la diferència respecte al seu germà gran en aquest sentit no és com la que hi sol haver en altres fabricants entre els SUV urbans i els SUV compactes.
On realment aquest model marca la diferència és en la seva relació qualitat preu, entre altres coses perquè la versió d'accés d'aquest model té un preu que ronda els 23.000 € però en la que ella es pot comptar amb un sistema de micro hibridació lleugera al motor de gasolina de 125 cavalls de potència que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, una cosa que el seu germà gran no pot dir, almenys en la seva versió d'accés.
Així, tenint en compte que la immensa majoria de trajectes al llarg de l'any per part dels conductors a Espanya no es realitzen amb el cotxe carregat al màxim, no és que sigui casualitat que el segment dels sobres mida urbans, més barat, amb menys consums i amb unes dimensions més idònies per al dia a dia en entorns urbans interurbans, hagi crescut com ho ha fet en els últims temps.