Com bé tenen gust de nivell europeu que estan apostant tant en Renault com en la resta de fabricants potents de forma clara i evident pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, el retorn a Espanya del programa d'ajuts del govern que busca incentivar la venda d'aquest tipus de cotxes així com de models que compten amb motors híbrids endollables ha provocat que alguns d'elèctrics es converteixin en opcions ara sí molt interessants referent a relació qualitat/preu.
Un clar exemple d'això és un Renault que, malgrat que amb prou feines porta uns mesos a la venda, ja s'ha convertit en una tendència a les carreteres europees, una cosa que evidencia que totes les expectatives que havien generat la seva arribada estaven més que justificades.
Aquest model no és cap altre que el nou Renault 5 elèctric, una reinterpretació del fabricant francès del seu famós Renault 5 ara convertit en un cotxe 100 × 100 elèctric amb una estètica neoretro que pot presumir de ser un dels dissenys més aplaudits de la indústria en els últims anys, tot un encert per part d'un fabricant que sap que té el seu catàleg u dels cotxes elèctrics que segurament més vendes aconseguirà a Europa en els propers anys.
Renault converteix el 5 en una ganga
No és casualitat llavors que la marca hagi decidit llançar una promoció molt interessant que deixa la versió d'accés d'aquest model per un preu realment temptador a través d'un sistema de finançament flexible que té com a la seva veritable protagonista la quota mensual de tan sols 95 € al mes, en aquest cas durant 36 mesos.
Comptant amb l'entrada, la quota final, les comissions i els interessos, el preu final d'aquesta versió d'accés és de gairebé 30.000 €, un preu que es rebaixa uns 4000 € i comencem per comprar-lo al comptat.
Això sí, tenint en compte els ajuts del govern, podem arribar a tenir la versió d'accés d'aquest model per menys de 20.000 €, un preu realment interessant per a un model pensat per moure's diàriament per entorns urbans amb un petit motor de 120 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir poc més de 300 km d'autonomia amb una sola càrrega.
És cert que són prestacions senzilles respecte a altres elèctrics molt més reeixits, però al final es tracta d'un utilitari 100 × 100 d'elèctrics, pel que comptar amb baixa potencia i una autonomia més baixa que bona part dels seus rivals d'altres segments no és un problema en aquest cas.