Els amants dels esportius solen buscar models que destaquin, més enllà evidentment del seu motor, per la seva presència, pel seu disseny i per ser un imant de mirades.
En aquest sentit, marques com Porsche, Ferrari o Lamborghini tenen molt a dir. També les tres prèmium alemanyes per excel·lència, Audi, BMW i Mercedes, així com algunes marques generalistes que tenen esportius als seus catàlegs, com són Ford amb el seu Mustang o Toyota amb el seu Supra.
Tanmateix, un dels esportius que més ha captivat a molts en els últims anys precisament per ser un model diferent és l'Abarth, la versió esportiva del popular i súper vendes Fiat 500.
Un Abarth que, si bé és cert que potser a nivell de disseny no està a l'altura dels millors esportius del mercat, sí que té una relació potència/pes/preu que el converteix en un petit esportiu amb unes prestacions que res han d'envejar a les de els Mustang i companyia.
És cert que les vendes de l'Abarth són molt lluny de les vendes del Fiat 500, però també ho és que és un model que poc a poc es va fent amb el seu petit buit al nostre mercat. És per això que, de cara a aquest 2022, la marca italiana ha renovat la seva gamma amb millores en les seves dues versions i amb nous preus.
La nova gamma de l'Abarth, l'esportiu més barat que pot comprar a Espanya
Quant als motors, la gamma es continua dividint en dues opcions. D'una banda, el 595, que arriba amb un motor de gasolina de 1.4 litres T-Jet, en aquest cas amb 168 cavalls de potència. Una mecànica que li permet arriba gairebé als 220 quilòmetres per hora i arribar de 0 a 100 en tan sols 7,3 segons.
Un esglaó per sobre és el 695, que compta amb el mateix bloc, un gasolina 1.4 T-Jet però en aquest cas amb 180 cavalls de potència, que millora les seves prestacions fins i tot aconsegueix arribar de 0 a 100 en 6,7 segons i superar els 225 quilòmetres per hora. En els dos casos es pot optar per una transmissió manual o automàtica, així com optar també per carrosseries càbrio en els dos casos.
Quant als preus, la versió de 168 cavalls amb canvi manual costa 28.400 euros i 30.300 en la versió càbrio, mentre que la versió automàtica costa 30.000 i 31.900 euros en la versió càbrio.
En la variant més esportiva, amb el motor de 180 cavalls, amb canvi manual costa 33.200 i 35.100 euros amb carrosseria càbrio i, en el cas de la transmissió automàtica, 34.800 i 36.700 euros en la versió càbrio.
Preus que, si bé s'han incrementat, continua fent d'aquest Abarth, sigui la versió que sigui, un dels esportius més peculiars i alhora interessants del mercat, amb una relació de potència/preu que no molts altres fabricants generalistes poden igualar. Segur que continuarà tenint el seu espai, per petit que sigui, al nostre mercat.