Com bé saben tots i cada un dels que tenen un Citröen, o els que tenen al cap fer-se amb un dels models de la marca francesa, aquests sempre s'han caracteritzat per tenir un disseny diferent de la resta.

La marca gal·la sap molt bé que és una marca generalista i que per tant, com passa en la resta de marques, tenen les xifres de vendes la seva millor arma per continuar creixent. Això sí, a Citröen sempre han apostat per diferenciar-se una mica de la resta de marques, almenys quant als seus dissenys.

Si bé és cert que el fabricant sí que segueix amb les tendències del moment, en aquest cas els SUV i els crossover, ho fa a la seva manera, és a dir, amb un llenguatge de disseny propi i que en molts casos fa els seus models opcions com menys peculiars.

 

Una estratègia que de moment l'està ajudant a ser una de les marques més venudes a Espanya, ocupant ara la setena plaça del rànquing general dels fabricants amb presència al nostre mercat.

Un clar exemple d'aquesta aposta per la diferenciació en una indústria tan competit com aquesta és el seu nou C4, un compacte que, com bé saben a Citröen, s'apropa més als SUV que els compactes tradicionals.

El Citroën C5 X no té un bon futur per davant veient les xifres actuals

Això sí, sent com és una aposta certament arriscada, el fet de voler diferenciar-se sempre de la resta no és que sigui sinònim d'èxit de forma habitual. Hi ha excepcions. I una d'elles és precisament un dels models més nous de la marca francesa: el Citröen C5 X.

Tenint en compte que els familiars són un tipus de carrosseria que cada vegada compta amb menys adeptes al nostre país, no van ser pocs els que ja van deixar clar quan Citröen va presentar aquest model, que el seu C5 X l'anava a tenir molt complicat a Espanya.

Un model en el que Citröen apostat per aquesta fórmula de barrejar diferents tipus de carrosseries. I és que, com bé podem veure en les imatges, aquest model té una alguna cosa de crossover, alguna cosa de familiar i alguna cosa de berlina.

 

Un Citröen C5 X que, almenys de moment, està tenint les xifres de vendes fins i tot per sota de l'esperat. És més, com bé saben a la marca francesa, el seu nou model no apareix entre els 100 més venuts a Espanya el mes d'abril passat.

No és que sigui precisament un model bàsic en aquest sentit. De fet és més aviat al contrari. Citröen ha fet d'ell un dels seus millors models tant a nivell de disseny com de tecnologia.

Tanmateix, és evident que la tendència d'anar cap a SUV cada vegada més marcats quant a disseny està provocant que, per molt innovador que sigui aquest C5 X, les seves matriculacions siguin encara molt pobres. És encara molt aviat per parlar de fracàs absolut, però és més que evident que aquest model no ha entrat per la porta gran d'Espanya.