Dacia va aterrar al nostre país fa ja molts anys amb una idea molt clara: convertir-se en una marca que li roba la venda als generalistes gràcies als seus models bàsics amb preus molt per sota de la mitja. Veient les xifres de vendes de la marca romanesa, és més que evident que el fabricant associat a Renault ho ha aconseguit.
I és que no és que sigui precisament cap secret que models com el Sandero o el Duster porten ja molts anys sent dels models més venuts al nostre país. Un èxit que passa precisament pels seus baixos preus.
L'estratègia comercial fins ara a Dacia era molt clara: fixar un preu de partida extremadament baix en les versions d'accés dels seus dos models perquè així, les versions intermèdies o superiors continuessin tenint un preu de partida fins i tot més baix que el dels seus rivals directes.
No han estat poques les vegades que Dacia ha deixat molt clar que, per molt que els seus models d'accés tinguessin preus molt baixos, no eren precisament les versions més bàsiques les més venudes dins del seu catàleg. Més aviat al contrari. Els que anaven a buscar un sender per un Duster ho feien a buscar les versions superiors que comptaven això sí, amb un preu més baix que el dels seus rivals generalistes.
Dacia elimina la versió més bàsica del seu Sandero, que deixa de ser una ganga
És per això que, tenint en compte a més que l'escassetat de microxips obliga la marca a intentar potenciar les vendes de les versions superiors, els romans han optat per prendre una decisió que pot marcar el futur de la marca: eliminar la versió més bàsica del seu model més senzill.
Així, a partir d'ara la gamma del Sandero estarà estructurada en dos acabats i a dos motors. D'aquesta forma, la versió més senzilla que es pot configurar a partir d'ara a Espanya parteix des dels 12.590 €, una versió que correspon a la qual arriba amb el motor de gasolina de 90 cavalls i l'acabat Essential.
Un esglaó per sobre se situa el mateix acabat però amb el motor de GLP, en aquest cas de 100 cavalls, que sí que li permet poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT i que amb prou feines costa 500 € més.
D'altra banda, si optem per l'acabat superior, el denominat Comfort, el preu associat al motor de 90 cavalls és de 13.440 €, ascendint 13.940 € en el cas d'optar pel motor de GLP de 100 cavalls.
És més que evident que són preus encara molt atractius i que deixen a aquest model low cost també per sota de la gran majoria dels models generalistes rivals directes, però també és evident que segurament la paraula ganga ja no es pot associar a aquest Sandero. Falta saber ara si aquesta decisió històrica de Dacia afavoreix o no a la marca romanesa.