Les mesures anticontaminació que porta posant en marxa des de fa temps la Unió Europea està precipitant la transició cap a la mobilitat elèctrica i l'eliminació de cotxes de combustió interna. Un procés que condemna als models esportius de tota la vida. Els GTI de Volkswagen o els RS de Renault tenen els dies comptats. I si bé és cert que moltes marques ja estan llançant versions esportives d'alguns dels seus cotxes elèctrics, ja res no serà el mateix.

En aquest sentit, des de Renault han confirmat que la versió RS del Mégane es disposa per dir adeu per sempre. El compacte en la seva versió més radical té els dies comptats. En realitat els té tota la gamma, ja que la marca ja ha mostrat la seva aposta de futur. I aquesta és en el nou Mégane E-Tech Electric.

El Renault Mégane RS diu "adeu" per sempre

De moment ambdós models conviuran als concessionaris, però la versió compacta de combustió interna té els dies comptats. I també la versió RS. Així ho ha confirmat el responsable de Renault a Austràlia, Glen Sealey, en una entrevista a Drive, un mitjà local australià. "El Mégane RS pararà el proper any. Encara no tinc la data del final de la producció, però no passarà de finals del proper any", declara en l'entrevista.

Renault Mégane RS
Renault Mégane RS / Renault

Així mateix, en l'esmentada intervenció, Sealey també ha assenyalat que el nou Renault Mégane E-Tech Electric arribarà a Austràlia durant el proper any, on conviurà durant uns mesos amb la versió compacta.

Això vol dir que no hi haurà mai més un Mégane esportiu? Ni de bon tros. Segons les paraules de l'executiu, hi haurà un Renault Mégane E-Tech Electric Alpine, que no serà el Mégane RS que coneixem, però sí un nou esportiu.

El Mégane RS s'acomiadarà amb una edició limitada

"La demanda d'un hatchback esportiu a Europa està disminuint. Això es pot reemplaçar amb un cotxe elèctric. I té sentit comú canviar", comenta el responsable respecte al mercat actual, on els esportius han perdut protagonisme i són cada vegada més models només per a les butxaques més inflades, tant pel cost de la seva compra com pel manteniment. Tal com està el preu del combustible i com de ràpid que aquests models se'l beuen, són pocs els que poden mantenir-los.

I atenció, perquè Glen Sealey també ha revelat que hi haurà una versió de comiat del Mégane RS. Serà una edició especial i limitada en la qual la divisió Sport de Renault donarà el do de pit per acomiadar-lo amb magnificència i per la porta gran. No hi ha detalls sobre això, però s'especula que pot ser una versió que ajunti el millor dels Cup i Trophy i que ofereixi un plus de potència.