Un dels principals motius pel qual la immensa majoria dels conductors a Espanya acudeix al mercat de segona mà per fer-se amb un cotxe utilitzat que, evidentment, sent com són cotxes utilitzats, el seu preu és bastant més baix que el mateix model però configurant-lo nou.
És més, no és casualitat que en els últims anys les xifres de vendes de cotxes utilitzats hagin estat pràcticament el doble que les xifres de vendes de cotxes nous a Espanya. Això sí, es pot tenir en compte que, com bé saben tots aquells que han patit alguna presa de pèl en aquest sentit, no sempre les operacions de compravenda de cotxes de segona mà acaben sent operacions satisfactòries, especialment per al comprador.
No és que sigui cap secret que el millor per fer-se amb un cotxe de segona mà és, o bé fer-ho directament a través d'un fabricant oficial que ofereixi garantia que hagi revisat el cotxe, o bé, en el cas de fer-ho a un comprador particular, intentar aconseguir la màxima informació d'aquest model més enllà d'anar als millors tallers de confiança perquè li facin la revisió exhaustiva el cotxe abans de donar l'ok final.
Aquest BMW és un exemple d'un problema que va a més
El problema en aquests casos és que hi ha ocasions en les quals, fins i tot si el comprador ha decidit anomenar el cotxe a un mecànic i l'està comprant a algú que sembla confiança, en alguns casos les presa de pèl són notables.
Com a exemple d'això és el cas d'un conductor que va comprar un BMW per 10.000 € i que, en realitat, tal com apuntat el mecànic Ángel Gaitán en una de les seves publicacions a les seves xarxes socials, és un cotxe que hauria d'haver tingut un valor d'entre 3000 i 4000 €, entre altres coses perquè estaven moltes pitjors condicions de les que es va prometre al comprador.
Un dels principals problemes en aquest cas és que sol ser habitual és que el venedor va decidir manipular el comptador de quilòmetres i rebaixar gairebé 40.000 km, fent-lo creure al comprador que estava comprant un cotxe de 150.000 km quan estava comprant un cotxe de gairebé 200.000 km.
Un problema que està anant cada vegada a més al nostre país i que no és precisament fàcil de solucionar, entre altres coses perquè, com passa en aquest cas, les estratègies dels estafadors a l'hora de manipular certa informació certs aspectes del cotxe són cada vegada més efectives.