És de sobres conegut que, entre altres coses perquè la Direcció General de Trànsit així ho recorda de forma habitual, els motoristes són un dels col·lectius amb més perill a les carreteres. De fet, si bé és cert que les motos representen poc més del 10 % dels vehicles al nostre país, gairebé el 30 % dels morts l'any passat al nostre país van ser motoristes, fent evident que és un dels vehicles més perillosos.

No és casualitat llavors que des de la DGT hagin decidit prendre mesures, entre elles les de canviar la normativa perquè els que ja tinguin el carnet de conduir de cotxe puguin conduir una motocicleta de fins a 125 cc³ així com, entre altres coses, prohibir certs tipus de cascos o certs tipus de guants per augmentar així el nivell de seguretat dels motoristes, especialment aquells que opten per circular per carreteres ràpides com són autovies autopistes on, en cas d'accident, les conseqüències poden ser en molts casos fatals.

Les motos, cada vegada més lluny de les voreres

Però es pot tenir en compte que, més enllà de les normatives de la pròpia DGT, cada ajuntament acaba tenint també certes normatives referent a l'aparcament de motos i motocicletes. I una de les normatives que canvia, i molt, depenent de la ciutat és la del possible un altre estacionament d'aquests vehicles a les voreres.

 

Són moltes les ciutats al nostre país en les quals directament està prohibit que les motos o motocicletes aparquin a les voreres, siguin aquestes de la mida que siguin. Entre elles es troba en ciutats com Bilbao, Alacant, Sant Sebastià, Santander, Valladolid, Gijón, Granada, Màlaga i Oviedo.

D'altra banda, en ciutats com Barcelona i Madrid sí que es permet aparcar aquest tipus de vehicles a les voreres sempre que es mantingui una certa distància per als vianants. No deixa de ser normal, tenint en compte que són dues ciutats amb un gran volum de motocicletes, tant l'ajuntament de la capital catalana com el de la capital madrilenya obtén per una mesura així, almenys de moment.

Tanmateix, en altres ajuntaments com és el cas des de Saragossa s'estan plantejant seguir els passos de ciutats com Bilbao i Alacant i prohibir directament que les motos i motocicletes aparcar a la vorera. De moment és una proposta que forma part del projecte de la nova llei de mobilitat de la capital aragonesa, però és evident que, almenys en la immensa majoria de ciutats al nostre país, les motos són cada vegada més lluny de les voreres.