El mercat de cotxes 'Made in la Xina' a Europa és a punt d'experimentar un canvi dràstic a causa de la imposició de nous aranzels per part de la Unió Europea. Aquests aranzels addicionals, que podrien assolir fins i tot un 38.1% segons els informes, marquen el final d'una era de grans ofertes i gangues en vehicles fabricats en el gegant asiàtic.

Durant els últims mesos, els cotxes xinesos havien guanyat popularitat a Europa a causa del seu preu competitiu i atractives característiques. Tanmateix, l'aplicació d'aquests aranzels canviarà radicalment el panorama, fent que els preus finals d'aquests vehicles augmentin significativament. El que abans era un mercat en auge amb models elèctrics i altres tipus de vehicles provinents de la Xina ara enfronta incertesa i ajustaments en els costos per als consumidors europeus.

BYD Seal2

Europa posa traves a la proliferació de cotxes low cost

La mesura de la Unió Europea s'emmarca en una preocupació per la distorsió del mercat causada per l'arribada massiva de vehicles elèctrics xinesos a preus baixos, subvencionats pel govern xinès per augmentar la seva competitivitat a Europa. Aquesta situació ha generat crítiques i acusacions de pràctiques anticompetitives, la qual cosa va portar la Comissió Europea a iniciar una investigació exhaustiva per protegir el mercat.

Malgrat que els resultats d'aquesta investigació s'esperen per a finals d'any, la imposició d'aranzels ja està programada per al proper mes, la qual cosa tindrà un impacte immediat al mercat. Els fabricants xinesos i les marques occidentals que produeixen a la Xina s'enfronten ara a desafiaments significatius per mantenir la seva presència a Europa, amb una possible reducció en els seus plans d'expansió i vendes. Innevitablement, le marques europees, que tindran menys competència en veure com els cotxes xinesos pugen de preu, augmentaran els seus. En comptes d'incentivar la compra de cotxes europeus i mantenir preus raonables, Europa està protegint les grans empreses i els seus propietaris mentre perjudica els consumidors.

Omoda 5 Vallescar Automocio

Els perjudicats, com sempre, els consumidors

La reacció en altres mercats, com els Estats Units, on s'han imposat aranzels encara més alts del 100%, il·lustra els possibles extrems que podria enfrontar el mercat europeu si la tensió comercial continua intensificant-se. Aquesta situació també podria afectar les inversions i col·laboracions futures entre la indústria automotriu europea i la Xina, amb conseqüències que podrien anar més enllà del comerç d'automòbils.

A més, alguns observadors i països membres de la UE ja estan advertint sobre possibles repercussions negatives per a l'economia europea, especialment en termes de relacions comercials globals i el possible impacte en la indústria automotriu europea que també rep suport governamental significatiu.