Si bé és cert que els muscle cars, els esportius 100 × 100 americans que tant agraden al mercat dels Estats Units, tot just tenen presència a Europa, això no significa que no siguin models que formin part de la història de l'automobilisme a nivell mundial i que siguin models molt ben valorats com és el cas del Ford Mustang o el Dodge Challenger, entre altres.
Models que, a diferència del que sol recórrer amb els esportius europeus, que solen apostar per un disseny molt atractiu i molt aerodinàmic amb evidentment també motors molt potents, els esportius americans sempre han destacat per ser models molt voluminosos en els quals l'aerodinàmica mai no ha estat el seu millor aliat, sinó que han centrat la immensa majoria dels seus arguments de venda en els seus potents i sorollosos motors.
Això sí, com bé saben els amants d'aquest tipus de cotxes, tot arriba a la seva fi, i, tenint en compte que els motors de combustió són cada vegada més a prop del cementiri, marques com Dodge ja han assegurat que modelo ser emblemàtics com és el seu Challenger ja està sentenciat.
L'edició especial de comiat del Dodge Challenger
La marca americana, que ara forma part del gegant de la indústria Stellantis, ha assegurat que es vol convertir-ne en una marca 100 × 100 elèctrica, pel que els seus motors de combustió desapareixeran el 2024.
Conscients del pes històric que ha tingut aquest model als seus catàlegs, el fabricant americà optat per llançar una versió especial a tall de comiat d'aquest model, una versió que també arribarà a les carteres europees, encara que tan sols amb 300 unitats. Com podem veure en les imatges, evidentment els detalls d'aquesta edició especial Black Ghost se centren en l'apartat estètic, amb el color negre com a gran protagonista.
Tanmateix es pot destacar que, com sol ser habitual en aquest tipus de cotxes, la marca optat per centrar també molts esforços en el seu motor, i anotat per tenir a la versió Hellcat Redeye Widebody, amb motor 6.2 HEMI V8 SRT, elevat fins als 807 CV de potència, com a referència a l'hora de dissenyar aquesta última edició especial.
És més que probable que la immensa majoria de vendes d'aquesta última edició especial se centra al mercat americà, el mercat en el qual aquest model històricament sempre ha tingut més quota de vendes, encara que no seria estrany que a Europa, on alguns conductors han vist sempre aquests models amb bons ulls, també tingui èxit.