A Volkswagen són molt conscients que els elèctrics seran models que aniran poc a poc guanyant pes a les carreteres tant europees com a nivell mundial. En el seu cas, no és que sigui precisament cap secret que la marca alemanya és una de les que més hi està apostant, fins al punt que va decidir fa ja un temps crear la seva particular família de cotxes elèctrics, els ID.

Tanmateix, de cara a un futur no molt llunyà, aquesta família de models passar a millor vida, i seran models que han triomfat molt amb motors de combustió com és el cas del Passat, el Golf o el Tiguan els que s'acabaran convertint en models 100 × 100 d'elèctrics per continuar fent de Volkswagen una de les marques més venudes a Europa.

Precisament ha estat en un recent esdeveniment relacionat amb la nova generació del Tiguan en el que el màxim responsable de Volkswagen ha deixat molt clar que, per desgràcia per a aquells que volien veure'l tornada en forma de model elèctric, un dels models més icònics de la marca alemanya no tornarà, almenys no en un futur a curt termini.

En Volkswagen descarten la tornada del famós Beetle

No és cap altre que el Volkswagen Beetle, un model que va arrasar fa ja moltes dècades i que torno al cap de molts anys per tenir la seva certa quota de mercat però que, per molt que molts havien donat per fet que podia tornar en forma d'elèctric atesa la tendència d'algunes marques a recuperar alguns models antics, no tornarà.

 

"La marca sempre ha de reinventar-se i treure coses noves. És similar a quan va acabar el temps del Beetle i va arribar el Golf. Has de portar nous models, però alhora optimitzar els existents", tot sobre això Thomas Schäfer, el màxim responsable de la marca.

I va ser un pas més enllà argumentant el perquè d'aquesta, almenys de moment, i recuperarà el seu i cònic model: "Però des d'on estic ara, no ho consideraria. És el mateix que el Scirocco: va tenir el seu dia, després hi va haver un nou model basat en una reinterpretació. Tornar a fer això? No ho crec. I en el futur amb l'equilibri de totes aquestes tecnologies i el cost associat amb elles, ha d'invertir diners al millor lloc possible".

Falta saber ara fins a quin punt aquesta negativa actual tindrà continuïtat en el futur, però, almenys de moment, els fans d'aquest icònic model no estan d'enhorabona.