A Tesla són molt conscients de què, si bé és cert que cada vegada són més els conductors que estan decidits a fer el pas a la mobilitat elèctrica i ja estan apostant per algun dels seus models, continuen sent molts els conductors que prefereixen esperar que tot el que envolta als cotxes elèctrics estigui ja molt més assentat.
I és que són diversos els arguments que jugar en contra dels cotxes elèctrics a diferència dels cotxes amb motors de combustió tradicional, sent un d'ells, especialment al nostre país, tot el que gira entorn de la xarxa de carregadors del que implica afrontar viatges de llargues distàncies amb un cotxe elèctric.
Tanmateix, un altre dels arguments que els antielèctrics apunten de forma constant és que, tal com passa amb altres tants dispositius que fan ús de bateries, aquesta s'acaben de gravar-lo amb el pas del temps, per la qual cosa és un factor que evidentment no juga a favor dels elèctrics.
Això sí, en Tesla també són molt conscients que els seus cotxes poden presumir de tenir segurament la millor tecnologia actualment al mercat en aquest sentit, per la qual cosa la degradació de les seves bateries no sol ser realment un problema gaire seriós.
La degradació de la bateria d'un Model 3 després de més de 250.000 km
Així ha quedat demostrat després de què un usuari d'un Tesla Model 3 havia compartit les seves experiències en un canal de YouTube anomenat Tesla Joy durant els més de cinc anys que ha estat conduint ni més ni menys que més de 250.000 km amb aquest cotxe elèctric.
En concret el seu model no és altre que un Model 3 matriculat el 2018 amb doble motor, 456 CV, tracció integral i una autonomia anunciada de gairebé 500 quilòmetres en el cicle EPA i que, tal i com apuntat aquest conductor, la immensa majoria de les vegades ha recarregat el seu bateria en els súper carregadors de Tesla, una cosa que d'altra banda ja se sap que no és que ajudi precisament a quedar a la degradació de la bateria sigui menor en comparació respecte a càrregues més lentes, on la degradació de la bateria és molt menor.
Una bateria que tenia una capacitat útil de 75,2 kWh quan es va comprar el vehicle i que, després de cinc anys i 250.000 quilòmetres, la capacitat ha baixat a 66,2 kWh, és a dir, ha perdut una mitjana del 9 % de la seva capacitat, una diferència "insignificant" tal com ha apuntat el propietari d'aquest Model 3.