A Toyota poden presumir de ser ara mateix la marca més venuda a tot el món, un èxit que ha arribat gràcies a diferents propostes al llarg dels últims anys i, sobretot, per l'excel·lent feina feta per la marca japonesa en diferents fronts.
I és que, si bé és cert que un dels motius pels quals Toyota s'ha convertit en la marca líder és perquè fa molts anys que aposta pels motors híbrids, un tipus de mecànica cada vegada més popular tant a Europa com a la resta de mercats potents. Un altre dels motius pels quals Toyota a poc a poc va guanyant quota de mercat és perquè pot presumir de ser una de les marques amb més índex de fiabilitat pel que fa als seus cotxes, és a dir, són cotxes molt fiables i que amb prou feines tenen avaries en comparació amb els d'altres marques.
S'hi ha de sumar també el fet que, com que és una marca generalista, per molt que els seus models tinguin motors híbrids, al final acaben tenint un preu més que acceptable en tots i cada un dels mercats en què participen, per la qual cosa és normal que acabin sent cotxes molt buscats tenint en compte la seva bona relació qualitat preu.
Toyota patenta un airbag per protegir el coll
Tanmateix, és important tenir en compte també que, més enllà d'estar sempre molt centrats en les millores tècniques dels motors, també li donen molta importància evidentment a la seguretat. Un bon exemple d'això és un nou sistema de coixí de seguretat que la marca japonesa acaba de patentar a l'oficina de patents dels Estats Units.
En aquest cas, es tracta d'una patent amb el disseny d'un airbag instal·lat al recolzacaps que, connectat al mateix sistema que fa saltar els coixins de seguretat laterals i frontals, mantindrà el cap de l'ocupant en una posició estable i en línia amb la part superior del tors. D'aquesta manera, s'evitarà que el coll que es torci o es mogui cap als costats durant una col·lisió. A més, a la patent s'inclou un sistema d'inflat de dues etapes perquè el coixí de seguretat s'adapti al contorn del cap.
De moment, evidentment, no deixa de ser una tecnologia que està en fase de desenvolupament, però el fet que Toyota hagi decidit patentar-lo indica que, segurament, en un futur no molt llunyà, tots i cadascun dels models de la marca japonesa disposaran d'aquesta tecnologia.