Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint Tesla des de fa ja alguns anys a nivell mundial per adonar-se que el fabricant americà ha sabut encertar per impulsar el creixement dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics. I és que, si bé és cert que no són models precisament barats, els Tesla passen per ser opcions molt destacades a nivell tecnològic, fins i tot superiors a alguns dels models prèmium més ben valorats del segment.

Això sí, per molt que els seus models pugui presumir de comptar amb l'últim en tecnologia del mercat, al final no deixen de ser cotxes 100 × 100 d'elèctrics i, per tant, tenen un greu problema quan s'enfronten a temperatures molt extremes.

I és que, a diferència dels cotxes de combustió tradicional, les bateries s'han convertit a la peça fonamental dels cotxes elèctrics, entre altres coses perquè és l'element que acaba provocant que un cotxe elèctric tingui més o menys autonomia, un dels seus principals problemes davant els cotxes de combustió.

L'aire condicionat no ajuda l'autonomia dels elèctrics

En aquest sentit, i han estat alguns els conductors de cotxes elèctrics els que han posat en coneixement del públic alguns dels problemes que han tingut els seus cotxes quan s'enfronten a temperatures molt extrems, ja siguin temperatures en les quals el fred és el protagonista així com temperatures en les quals la calor acaba sent també determinant.

Ha estat un estudi realitzat recentment als Estats Units per Recurrent el que, després d'haver recollit dades de molts vehicles, ha confirmat que les altes temperatures no ajuden les bateries dels elèctrics, provocant fins i tot un descens d'un 30 % del seu rendiment si les temperatures superen els 38°.

 

Els principals problemes en aquest sentit és que davant d'aquest tipus de temperatures és més que habitual que els conductors facin un ús continuat dels sistemes d'aire condicionat, sistemes que acaben derivant en una despesa més gran de la bateria. És per això que fins i tot Tesla, que compta amb els millors sistemes del mercat en aquest sentit, reconeix que amb aquest tipus de temperatura les seves bateries la funcionen a ple rendiment.

Un dels consells que donen molts fabricants és el de refredar el vehicle abans que es posi en circulació, de tal manera que la seva despesa serà menor i la seva autonomia serà més gran.