No han estat precisament poques les vegades que la DGT, la Direcció General de Trànsit, ha insistit en els últims temps en què, entre moltes altres mesures de seguretat i, alhora, mesures per acabar obtenint un millor consum al cotxe, i portar una correcta pressió als pneumàtics ajuda molt en aquest sentit.
Si els pneumàtics estan en la pressió correcta implica que el cotxe no necessita tant esforç del seu motor per moure's, el que evidentment acaba derivant en un menor consum. D'altra banda, que siguin també al seu nivell correcte depressió ajuda a la seguretat ja que es redueix la distància de frenada i s'obté també un control més gran sobre el cotxe en situacions perilloses.
És per això que, si bé és cert que molts conductors no solen estar gaire atents a la pressió dels seus pneumàtics tret que sigui evidentment molt baixa i es veu a simple vista, cada vegada són més els que opten per portar un control rutinari cada cert temps d'aquesta pressió.
No és il·legal que et cobrin per inflar els pneumàtics a la gasolinera
El problema en aquest cas és que, a diferència del que ocorria fa ja alguns anys, avui dia són moltes les gasolineres, per no dir la majoria, que cobren per utilitzar la màquina d'aire, és a dir, cobren per inflar els pneumàtics ja sigui del cotxe de la moto.
En aquest sentit, si bé és cert que han estat molts els usuaris que s'han queixat, el cert és que no hi ha cap llei que impedeixi a les gasolineres cobrar per aquest servei, però sí que hi ha una llei que regula certs aspectes en aquest sentit.
I és que a gasolinera està obligada a indicar si és el sistema és de pagament mitjançant alguna indicació prou visible, així com indicar de forma molt clara les instruccions d'ús, el preu, les monedes que admet i també si, en el cas de posar més diners del necessari, torna canvi o el temps de durada.
Com no podia ser de cap altra forma, si la gasolinera en qüestió no compleix aquests requisits sí que es pot presentar algun tipus de queixa, però no pel fet que se'ns cobri per poder inflar els pneumàtics, un servei que sol tenir un preu d'un euro amb què, tret que siguem extremadament lents en l'operació, dona temps de sobres per regular la pressió dels quatre pneumàtics sense problema.