El Fiat Panda és un dels models que més ha ajudat quant a vendes a la marca italiana en els últims anys, especialment al seu mercat natal, l'italià. En aquest sentit, si bé és cert que hi va haver molts anys en què aquest urbà italià s'havia convertit en la referència, l'arribada de models com el Dacia Sandero ha provocat que molts, veient que els seus preus eren similars però que el model romà era més polivalent, optar directament pel Dacia.

Això sí, en el fabricant italià estan més que convençuts de què l'arribada de la nova generació d'aquest Panda, un model que ha canviat en tots els sentits i que a més serà el primer membre d'una família de models que es va ampliant amb el pas dels anys, pot tornar aquest Fiat a les posicions més altes quant a vendes dins del seu segment.

 

I és que, seguint els passos que va seguir fa tot just uns mesos Citroën, Fiat ha decidit convertir al seu Panda en una opció molt més atractiva referent a disseny i, alhora, augmentar la seva mida perquè el nou Grande Panda fregui els 4 m i es converteixi en una opció tan polivalent com atractiva referent a preu.

El Fiat Grande Panda apunta a ser un èxit

La idea de la marca en aquest sentit és la mateixa que en Citroën, és a dir, convertir aquest nou model en tota una referència entre aquells que busquin un utilitari molt atractiu referent a disseny i, a més, comptar amb uns preus molt temptadors, especialment en el cas de la versió 100 × 100 elèctrica pensada per moure's de forma habitual per entorns urbans.

 

De moment no se sap els preus a Espanya, però a França ja s'ha posat a la venda aquesta versió elèctrica amb un preu de partida de 24.900 €, un preu que el situa per sota del Citroën C3 elèctric i que evidentment pot arribar a ser bastant més baix comptant amb tots els ajuts del govern.

Una versió elèctrica que arriba amb un motor de 113 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir poc més de 300 km d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP, xifres senzilles però més que correctes per a un model pensat per moure's, com ho ha estat sempre històricament és model, per entorns urbans.