Alfa Romeo pot presumir de ser un dels fabricants amb més pes a les carreteres europees des de fa ja molts anys. Si bé és cert que el fabricant italià no passa precisament pel seu millor moment comercial, i que de fet va ser molt a prop de desaparèixer fa tot just uns anys fins que Stellantis va entrar en joc i li va donar una segona oportunitat, continua sent una marca de referència, especialment per a aquells que tenen en el disseny u dels seus principals criteris a l'hora d'anar a buscar un cotxe nou.
I és que no és que sigui precisament cap secret que els cotxes d'alfa romeo sempre s'ha caracteritzat per ser una barreja molt ben aconseguida de conceptes com a esportivitat i elegància, sent models que se situen a més un esglaó per sobre de la mitjana referent a qualitat.
Això sí, com ha passat a tantes altres marques, la indústria ha evolucionat, i amb ella també ho han fet alguns aspectes que han acabat derivant que, com passa en aquest cas, Alfa Romeo hagi de renunciar a un dels seus segells identificatius des de fa ja molts anys: la ubicació de la matrícula en la part davantera.
Alfa Romeo ja no pot seguir situant les matrícules en els laterals del frontal
Un dels elements que caracteritzava als Alfa Romeo fins fa molt poc, de fet fins a l'arribada al mercat de l'últim model presentat per la marca italiana, el Júnior, era el de situar la matrícula de la part frontal del cotxe no en el centre com sol ser habitual en la immensa majoria dels models sinó en un dels laterals, de tal manera que la marca prioritzava per damunt de tot el seu logotip i l'estructura que sempre l'ha envoltat.
Tanmateix, tal com han apuntat des del fabricant, les noves normatives de seguretat europea han impedit que la marca pugui continuar apostant per aquest toc diferencial, entre altres coses perquè les normatives de seguretat és el que es refereix a possibles col·lisions amb vianants impossibiliten que la matrícula no se situï en el centre.
La part positiva en aquest cas és que, tal com hem pogut comprovar amb l'últim model que ha posat a la venda la marca italiana, per molt que la matrícula ja no estigui en un costat el disseny continua sent un dels millors arguments de la marca de Stellantis.