Alfa Romeo és una marca que genera certa polèmica entre els seguidors del món del motor. Alguns consideren que la firma italiana forma part de la categoria prèmium. De fet, és una de les marques més luxoses a Itàlia. I jutjant pel disseny dels seus models, la seva qualitat, el seu comportament i, sobretot, els seus preus, es podria equiparar a marques com Mercedes, Audi, BMW i companyia.

No obstant això, n'hi ha molts d'altres que consideren que Alfa Romeo es passa amb els seus preus. I que no reflecteixen el que realment valen els seus models, que consideren eestan un esglaó per sota dels prèmium de tota la vida.

Aquest és un dels models més exclusius d'Alfa Romeu

Arribats a aquest punt, és possible que Alfa Romeo flaquegi en alguns punts. No obstant això, no es pot dir que no tingui models que poden competir molt dignament amb el trident alemany i altres marques d'alta gamma disponibles al mercat.

Per exemple, la versió Quadrifoglio del Alfa Romeo Giulia. Un model que ofereix un comportament excel·lent, sensacions inigualables al volant, un so molt reconeixible i que és un dels més potents de la seva categoria. De fet, el seu bloc mecànic ha estat desenvolupat amb la col·laboració directa de Ferrari.

Alfa Romeo Stelvio QV
Alfa Romeo Stelvio QV

Concretament, aquest Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio QV munta sota el capó un bloc mecànic de gasolina de sis cilindres en V que cubica 2.9 litres que desenvolupa 510 CV de potència i 600 Nm de parell màxim.

Aquest bloc està associat a un canvi de marxes automàtic de 8 relacions i a un sistema de tracció posterior que accentua la seva esportivitat. I assoleix unes prestacions sorprenents. Accelera de 0 a 100 km/h en 3,9 segons i aconsegueix una velocitat màxima de 307 km/h. Però no esperis un consum inferior als 10 litres cada 100 km.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

Un preu que supera els 100.000 euros

A tot això, el Giulia Quadrifoglio afegeix un sistema anomenat Torque Vectoring capaç de garantir la perfecta distribució del parell entre els semieixos, un control electrònic del diferencial, el sistema Brake, que controla l'estabilitat en la frenada i que és capaç de frenar de 100 a 0 km/h a 32 metres, o el sistema de so que reprodueix les freqüències del propulsor a un altaveu instal·lat al tablier. I també un equipament molt complet amb seients esportius, revestits a Alcántara i pell, volant esportiu de reduït diàmetre està revestit a pell, control de creuer adaptatiu, assistent de llums de carretera, alerta de l'angle mort, advertència de sortida del carril o sensors d'aparcament davanters i posteriors, llantes Quadrifoglio d'alumini de 19", fars bixenó, les 4 sortides cromades posteriors, preses d'aire funcionals al capó i en laterals, calandra esportiva o elements aerodinàmics de carboni.

Això sí, atenció al preu. Perquè aquest model, un dels més exclusius d'Alfa Romeo, arrenca en un preu de 102.000 euros.