No és que sigui precisament casualitat que, a diferència del que| passava en els últims anys, quan amb prou feines es parlava d'ella i quan es parlava no era precisament per bé, molt s'estigui parlant en els últims mesos d'Alfa Romeo.

I és que la macadura italiana sembla que ha deixat enrere la seva època més grisa en què les vendes siguin molt menors i en què, de fet, s'arribés a posar a sobre de la taula la possibilitat de la seva desaparició.

Ha estat l'entrada en joc de Stellantis i la confiança que han posat des del grup que Alfa Romeo torni a ser una marca prèmium molt respectada i reeixida a Europa el que ha donat ales als italians.

 

Una nova etapa en què l'electrificació serà la clau i en la que, ull, també el canvi de models i de llenguatge de disseny. Un disseny que sempre ha estat una de les millors armes dels italians i que, ara més que mai, serà la seva millor arma.

Alfa Romeo va a canviar per complet el seu Giulia en la seva nova generació

En aquest nova etapa els SUV seran determinants. Saben en el fabricant que són els models de moda, per això són diversos els projectes en marxa. I és que, més enllà del recentment presentat Tonale, els italians treballen ja en un SUV compacte anomenat Brennero, en la nova generació del Stelvio i en un SUV de més dimensions per competir amb els més top de BMW, Mercedes i companyia.

Però ull perquè aquesta aposta pels SUV no implica que en Alfa Romeo no vagin a continuar apostant per altres categories com la de les berlines, en aquest cas amb una nova generació del seu Giulia.

No va ser cap altre que Jean-Philippe Imparato el que, en unes recents declaracions, va assegurar el futur de la berlina: "Alfa Romeo no es convertirà en una marca exclusiva de SUV com Jeep. No abandonarem el sedan mitjà Giulia. Hi haurà un futur Giulia, i serà un model exclusivament elèctric".

 

En aquest sentit, la marca no ha volgut afegir molt més quant al disseny i a la confecció del model, però apunten des del seu entorn que la idea és deixar enrere potser l'aposta per una berlina més clàssica i anar a buscar un tipus de disseny potser diferent, més proper al d'un model que ja està generant molta expectació com és el Ferrari Purosangue.

Això sí, el que és evident, entre altres coses perquè així ho ha assegurat el CEO de la marca, és que el nou Giulia, arribi amb un disseny més o menys trencador, serà un model que aposti per l'electrificació amb motors elèctrics que el converteixin en un sedan esportiu de primer nivell, amb l'últim en tecnologia de la marca i, com no, amb etiqueta ZERO, que no és un detall menor.