L'Alfa Romeo Tonale és, com bé fan gust els que tenen a la marca italiana com un de les seves referències, la gran aposta del fabricant per intentar revertir la dramàtica situació de vendes que estaven tenint fins fa tot just uns anys. Així, aquest Tonale, el primer de diversos models que arribaran per enfortir l'estratègia ofensiva de la marca italiana, es converteix ara a la seva millor arma, encara que cap destacar que és un model que no el té precisament senzill en alguns mercats estratègics com és el cas del mercat espanyol.
I és que aquest model es queda a mig camí entre un model d'una marca generalista i un model d'una marca prèmium, i compta a més amb un disseny que l'apropa més als crossover que als SUV, dos factors que no fan cap altra cosa que convertir-lo en un rival directe del que és un dels models tendència del nostre país des de fa ja molts anys: el Cupra Formentor.
Precisament a Cupra, conscients que aquest Alfa Romeo podria robar-los algunes de les seves vendes, van decidir fa ja uns mesos llançar un nou nivell d'equipament anomenat Tech que convertia aquest model en una de les millors opcions quant a relació qualitat preu. Veient que l'èxit comercial d'aquest acabat al juntament amb motors de gasolina ha estat notable, a la marca desitja han decidit ampliar les possibilitats amb aquest nivell d'equipament i que ara es pugui associar també al motor PHEV.
El Cupra Formentor Tech amb motor PHEV és una opció interessant
El millor en aquest cas és que aquesta combinació amb aquest nivell d'acabat i la mecànica híbrida endollable converteix a aquest Cupra en una opció més barata que l'Alfa Romeo Tonale en la seva versió d'accés que arriba amb un motor de gasolina de 130 cavalls de potència, sent així una opció mecànica que se situa diversos esglaons per sota de la del model espanyol.
I és que un dels grans arguments de venda d'aquesta versió híbrida endollable de Cupra és precisament el seu motor, una mecànica de 204 cavalls de potència que li permet circular durant més de 50 km sense gastar una sola gota de gasolina i que, a més, compten amb una mecànica de combustió perfecta per afrontar llargs viatges en autopista i autovia, a més de permetre-li aprofitar-se de tots els avantatges de lluir l'etiqueta ZERO de la DGT, que no són precisament poques.
És cert que potser el model italià se situa un esglaó per sobre quant a estatus dins del mercat, i que molts consideren que el seu disseny és molt més elegant que el del Cupra, però tenint en compte que aquestes dues versions tenen un preu molt similar, que es queden per sota dels 40.000 euros i que a més en el cas del Cupra pot comptar amb els ajuts del Govern, el Formentor se situa diversos esglaons per davant.