El Dacia Sandero va començar aquest 2025 deixant molt clar que continua sent rival a batre en aquest acabat de començar curs. Un model que va acabar el passat 2024 sent el top vendes no tan sols a Espanya sinó també a nivell general al mercat europeu, fent evident que cada vegada són més els conductors que estan apostant pels cotxes barats.

El fet del qual els preus dels cotxes hagin augmentat de forma més que notable en els últims anys és el que provoca que fabricants low cost com Dacia o MG, entre d'altres, estiguin guanyant cada vegada més pes i siguin ara opcions reals per a conductors que ni els tenien en compte fa tot just uns anys.

 

Però que aquestes marques estiguin apostant per preus baixos i que estiguin triomfant és el que al seu torn està provocant que marques generalistes com Seat, Citroën o Skoda, entre moltes d'altres, hagin decidit moure fitxa sobre això i recuperar part del terreny perdut. Un bon exemple d'això és l'èxit que està tenint un model de Skoda que, encara que passi desapercebut per a molts, és una de les compres més racionals.

El Fabia domina als concessionaris de Skoda

No és cap altre que el Fabia, el model més barat de Skoda i que es va convertir en el mes de gener passat al cotxe més venut del fabricant amb més de 800 vendes i superant models tan assentats com el Kamiq, el Karoq o l'Octavia.

Veient precisament el seu bon moment comercial, a la marca han apostat per una promoció agressiva que deixa a la versió d'accés per tan sols 100 euros al mes comptant amb totes les promocions i descomptes a través del sistema de finançament del fabricant associat a Volkswagen.

 

Un Fabia que arriba d'accés amb un motor senzill, un gasolina MPI de80 cavalls amb canvi manual, però amb un nivell d'equipament i de qualitat de materials molt superior al del Sandero més senzill, que costa uns 2.000 euros menys. D'altra banda, es pot destacar que, sense ser un model pensat precisament per a famílies que necessitin molt maleter, que compti amb 380 litres de capacitat de càrrega i, per tant, 50 més que el Dacia, és un altre dels seus grans arguments a favor.

No seria casualitat llavors que, per molt que el Dacia continués sent l'utilitari més venut a Espanya, aquest Skoda Fabia continués sent alhora un dels principals rivals del Sandero en un mercat que cada vegada mira amb millors ulls a aquest tipus de cotxes barats.