Tenint en compte l'alta competitivitat en els últims anys dins de la indústria de l'automòbil de mercats com l'europeu i, sobretot, factors com l'augment generalitzat dels preus de tots els cotxes és el que provoca que hi ha alguns fabricants que directament optin per llançar la tovallola en alguns segments.
Un bon exemple en aquest sentit és el Dacia Sandero, un model que era tan sols s'ha convertit en la referència del mercat espanyol, un mercat en el qual els cotxes barats sempre han tingut molta presència, sinó que s'ha convertit també en aquest passat 2024 al cotxe més matriculat sumant les vendes de tots els mercats europeus, fent evident que cada vegada són més els conductors al vell continent que aposten per cotxes low-cost, ja sigui per la pèrdua de poder adquisitiu o perquè directament no volen pagar cert sobre costos de les marques en els últims anys.
Davant de l'èxit d'aquest model hi ha alguns fabricants que opten per diferents estratègies, ja sigui posar a la venda opcions més senzilles que puguin competir per preu amb el sender com és el cas de models com el nou Citroën C3 o el nou Fiat Grande Panda, o també per llançar promocions molt interessants que deixen als seus models més senzills a preus molt propers als del Dacia, com poden ser el Seat Ibiza o el Opel Corsa, entre altres.
Mitsubishi prefereix deixar d'apostar pel seu utilitari més barat
Tanmateix, hi ha altres fabricants que directament opten per eliminar algunes de les opcions del seu catàleg, en aquest cas una opció que competia directament amb el Dacia del que es refereix a segment i a preu. Ens referim a Mitsubishi, un fabricant que havia tingut durant molts anys en el seu Space Star una alternativa no tan sols al model romanès sinó a la resta d'utilitaris barats.
El problema en aquest cas és que, més enllà que la marca japonesa hagi decidit apostar per un nou Colt que no deixa de ser una còpia del Renault Clio i que per tant es tracta d'una opció molt més avançada en tots els sentits respecte al seu Space Star, el recentment desaparegut utilitari amb prou feines havia aconseguit 900 vendes a Espanya en el passat 2024, una xifra extremadament baixa per a un model que en teoria hauria de triomfar pel seu baix preu.
Així, els japonesos es queden sense el seu model més barat, una decisió que no deixa de ser lògica tenint en compte que la immensa majoria d'espanyols que buscar un cotxe d'aquestes característiques van directament a les marques low-cost com Dacia.