El BMW Sèrie 3 pot presumir de ser una de les berlines més venudes al llarg de la història a Europa, tot un referent entre aquells conductors que, malgrat que saber que els SUV s'han convertit en la tendència, continuen apostant per aquest tipus de carrosseria que continua sent tan polivalent i tan atractiva quan dinàmica de producció com ho ha estat sempre.
És més, per molt que les seves xifres de vendes hagin baixat, models com el BMW així com alguns dels seus rivals directes com és el cas del Mercedes Classe C o l'Audi A4 continuen sent opcions molt recomanables, especialment les versions més esportives d'aquestes berlines que, encara que no siguin barates, són models que transmeten molt bones sensacions al volant per a aquells que busquen un bon ritme de conducció i, alhora, són models perfectes també per a un ús familiar atesa la seva habitabilitat i la seva capacitat de càrrega.
Precisament una berlina esportiva és la que pot presumir ara de ser, encara que no sigui ni la més moderna ni la que porta més ben equipada del seu segment, una de les compres preferides entre els conductors sibarites que busquen un equilibri perfecte entre disseny i motor: la versió Intensa de l'Alfa Romeo Giulia.
L'Alfa Romeo Giulia continua sent una compra top
És cert que aquesta berlina esportiva italiana té ja uns quants anys al mercat, i que el seu relleu ja se sap que és cada vegada més a prop i en forma de berlina 100 × 100 elèctrica, però ara la marca ha llançat l'edició intensa, la que porta més ben dotat en tots els sentits, per convertir-la en una compra potser més passional que racional però realment interessant.
I és que la versió més ben dotats en tots els sentits compte amb una mecànica de gasolina de gairebé 300 cavalls de potència i tracció a les quatre rodes que la converteix en una berlina realment esportiva i molt divertida el volant, encara que el seu preu de partida supera els 70.000 €. Per 10.000 i 5000 € menys podem tenir aquest Alfa Romeo amb un motor dièsel de 160 cavalls de potència i tracció posterior així com aquest mateix model però amb motor dièsel de 220 cavalls de potència i tracció total, opcions potser més eficients però menys atractives quant a dinàmica de conducció.
És evident que a nivell de xifres de vendes és un model que s'allunya molt no tan sols del BMW així com del Mercedes i de l'Audi, però els amants d'Alfa Romeo saben molt bé que estem davant d'un dels millors models del mercat en la seva categoria.