No és que sigui precisament cap secret que els conductors que van als concessionaris de marques com BMW, Mercedes, Audi i companyia saben molt bé el que busquen: models amb una qualitat per sobre de la mitjana, amb l'últim en tecnologia del mercat, dissenys atractius i elegants, bones mecàniques i, sobretot, aquest estatus de marca que el posiciona a diversos esglaons per sobre de la resta de marques generalistes.
Això sí, també sap d'aquests conductors que anar a aquest tipus de concessionaris implica un cost econòmic molt superior que té anar a concessionaris de marques generalistes com és el cas de Toyota, Kia, Hyundai o la resta de marques més venudes a Espanya.
I més tenint al cap anar a buscar un sobre de mida compacta, una de les carrosseries de moda al nostre país que, en el cas dels models prèmium, implica haver de pagar un cost que s'apropa als 60.000 €. Bons exemples d'això són, tal com podem veure en quecochemecompro.com, els més de 54.000 € que té com preu de partida del BMW X3 o els gairebé 60.000 € que té com preu de partida el nou Mercedes GLC.
Lexus té la millor alternativa a les prèmium alemanyes
Tanmateix, són molts els que a poc a poc estan tenint en compte també un altre model que, com apunten molts, fins i tot pot presumir de tenir una millor relació qualitat preu que els prèmium alemanys. No és altre que el Lexus NX, el soldat de la marca prèmium de Toyota en aquesta guerra a Espanya que, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que es tracta d'un model estretament relacionada amb la marca japonesa, compta amb un motor híbrid pur com el seu millor argument de venda.
Però el millor de tot és que, tal com podem veure a l'esmentat mitjà, més enllà que sigui un model que compta amb una millor mecànica, no tan sols per comptar amb l'etiquta ECO de la DGT sinó per prometre consums menors sense que això impliqui una pèrdua de prestacions, el preu també és molt atractiu. I és que gràcies al descompte actual la versió més senzilla d'aquest en NX, que arriba més que bé dotat i en tots els sentits, es queda just per sota dels 50.000 €, és a dir, més barat que els seus rivals alemanys.
Per molt que aquest Lexus no compta potser amb el bon nom amb què compten els seus rivals germànics, són molts els que, disposats a gastar-se tal quantitat de diners, consideren que és millor fer-ho per un model més ben dotat quant a mecànica i amb unes qualitats molt similars.