El Cupra León és un d'aquests models que, si bé és cert que, com bé saben de la marca esportiva de Seat, no és precisament un model per a tots els públics, sí que és un compacte molt interessant per a aquells que busquen un cotxe esportiu tant quan s'estètica, quan les seves mecàniques i, sobretot, pensat per a aquells que busquen pujar les seves pulsacions de forma habitual quan condueixen.
Es pot destacar que, com passa amb tants altres models de la marca, les versions d'accés d'aquest Cupra León no és que siguin precisament esportives, entre altres coses perquè compta amb un motor de 150 cavalls de potència que no passa per ser la mecànica amb millors prestacions del mercat.
Tanmateix, sí que hi ha opcions dins de la gamma d'aquest Lleó pensades per als que busquen una mica més com és el cas de la versió VZ compte amb un motor de gasolina de 300 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica de set velocitats que, això sí, no és barata, ja que té un preu de partida de gairebé 50.000 euros.
Ford va amb tot a per el Cupra León VZ
I és precisament aquesta versió així com altres versions esportives d'alguns dels compactes més interessants del mercat la que ha provocat que Ford decideixi moure fitxa i recuperar una de les versions més interessants del seu Focus, el seu compacte estavella des de fa ja molts anys.
Aquesta versió no és cap altra que la del Focus ST Edition, la versió més esportiva d'aquest compacte que arriba ara amb un motor de gasolina de 280 cavalls de potència que, això sí, a diferència del Cupra, compta amb una transmissió manual, un tipus de canvi que, per a molts, resulta molt més apropiat per a un model d'aquestes característiques, entre altres coses perquè ajuda a treure el màxim de la mecànica i a tenir un control més gran sobre el motor en totes les situacions.
Tampoc no és un model barat, amb un preu de partida de poc més de 51.000 €, pel que evidentment les seves xifres de vendes seran molt baixes a Espanya, però no seria estrany que aquest Focus, que compta amb nombroses especificacions esportives així com amb un disseny molt més agressiu que les versions normals, li robés unes quantes vendes al Cupra León.