Ja que bé saben tant en Dacia com en la resta de fabricants generalistes implantats a Europa des de fa ja molts anys, l'arribada al mercat del vell continent de diferents fabricants xinesos amb les seves propostes amb una excel·lent relació qualitat preu ha provocat que en fabricants com MG hagin convertit alguns dels seus models en opcions realment reeixides a les carreteres espanyoles.
És més, precisament MG ha llançat una sèrie de models molt interessants referent a relació qualitat preu i que posen en un compromís el domini de Dacia referent a cotxes de baix cost.
Però un altre dels principals motius de preocupació de Dacia no arriba precisament des de la Xina, sinó que es tracta d'un fabricant molt implantat a les carreteres espanyoles i que ha apostat per una nova estratègia. La marca no és cap altra que Citroën, i la seva estratègia no és cap altra que la de posar al mercat productes amb un preu pràcticament imbatible entre les generalistes.
El Citroën C3 és una ganga
Un d'aquests productes és la nova generació del Citroën C3, un model que ha passat de ser un petit utilitari a un petit crossover amb un disseny molt atractiu i que, sobretot, compta amb un preu realment temptador en la seva versió d'accés, especialment amb l'oferta actual.
I és que tenint en compte totes les promocions, el preu de partida d'aquest model ronda els 15.000 €, és a dir, es queda molt a prop del preu que té el Dacia Sandero més senzill de tots així com d'altres models que arriben des de la Xina, sent una opció realment recomanable per a aquells que busquen un model per a, això sí, moure's de forma gairebé habitual per entorns urbans interurbans, entre altres coses perquè la seva mida i la seva habitabilitat no estar a l'altura de la del cotxe aquest segment superior.
Una versió d'accés que arriba amb un motor de gasolina de 100 cavalls de potència associat a una transmissió manual, una mecànica senzilla però més que correcta i que ofereix també bons consums, amb una mitjana de 5,6 l als 100 km, molt similar a la que tenen altres utilitaris amb aquest tipus de mecànica. No seria estrany llavors que, una vegada s'assentés del tot al nostre mercat, aquest Citroën es convertís en una de les opcions més venudes a Espanya.