El 2025, els SUV híbrids endollables seran una de les opcions més atractives per als qui busquen renovar el seu vehicle. Aquesta tecnologia combina el format SUV, molt popular en l'actualitat, amb un enfocament d'electrificació que es presenta com una solució de transició entre els vehicles de combustió i els elèctrics.

Encara que els vehicles elèctrics estan guanyant terreny, la seva adopció massiva encara enfronta barreres com el preu i la infraestructura de càrrega. Els PHEV ofereixen el millor d'ambdós mons: autonomia elèctrica suficient per als desplaçaments diaris i un motor de combustió per a trajectes llargs. A més, compten amb l'etiqueta ZERO de la DGT, la qual cosa els converteix en una opció versàtil i econòmica en termes d'avantatges fiscals i de circulació.

En aquest context, hi ha tres models que es postulen com a súper vendes l'any que acabem d'estrenar i que desafien a les reeixides opcions híbrides autorecarregables de Toyota, la marca més venuda el 2024 a Espanya. Aquests són el Cupra Terramar, el Kia Niro i el MG HS.

Tres alternatives PHEV molt interessants per a 2025

El Cupra Terramar, un SUV esportiu que representa l'evolució de la marca en electrificació. Aquest vehicle combina un disseny agressiu amb opcions de motorització que inclouen híbrids endollables. La versió d'accés ofereix 204 CV, mentre que la més potent assoleix 272 CV, ambdues amb una bateria de 19,7 kWh que permet recórrer fins a 100 km en manera elèctrica. Els seus preus oscil·len entre 46.720 i 54.170 euros, posicionant-se com una opció d'alt rendiment i estil.

Cupra Terramar
Cupra Terramar

D'altra banda, el Kia Niro continua apostant fort per l'electrificació, consolidant-se com un SUV familiar polivalent. La seva versió PHEV, que parteix de 34.100 euros, combina un motor 1.6 GDi amb un d'elèctric per desenvolupar 171 CV. Encara que la seva autonomia elèctrica és més modesta, amb 65 km, compensa amb un disseny renovat i un enfocament pràctic que el converteix en una opció equilibrada per a l'ús diari.

Kia Niro
Kia Niro

La sorpresa en aquest trio arriba de la mà de l'MG HS, l'híbrid endollable més assequible del mercat. Amb un preu inicial de 26.780 euros, incloent descomptes i ajuts del Pla Moves, aquest model demostra que l'electrificació no té per què ser cara. El seu sistema de propulsió assoleix una potència total de 309 CV, gràcies a la combinació d'un motor 1.5 turbo de gasolina, un d'elèctric i un generador ISG. La seva bateria de 21,4 kWh li permet recórrer fins a 90 km en manera elèctrica i més de 1.000 km en total, oferint un rendiment excel·lent a un preu competitiu.

MGHS 20252
MG HS 2025