És de sobres conegut que el principal argument que té Toyota amb la immensa majoria dels seus models són els seus motors híbrids auto recarregables, un tipus de mecànica cada vegada més popular al nostre país i més demandada entre els conductors, especialment d'aquells que saben que utilitzaran de forma habitual el seu cotxe per entorns urbans o interurbans.
No és casualitat llavors que cada vegada siguin més els fabricants que estan apostant per aquest tipus de mecàniques, així com també per mecàniques que compten amb sistemes de micro hibridació. En aquest cas no són sistemes tan sofisticats com els de Toyota quant a la hibridació, però ajuden a també poder obtenir l'etiqueta ECO de la DGT i millora en el consum respecte als motors de combustió tradicionals.
En aquest sentit no ha estat cap altra que Peugeot la que ha decidit ara llançar una oferta molt interessant perquè els seus 2008 es converteixi en una alternativa a un Toyota Yaris Cross que s'ha convertit en un dels B-SUV més venuts en Espanya.
L'oferta del Peugeot 2008
Una oferta que passa per la versió del 2008 que arriba amb un motor de gasolina de 136 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera i a més a una transmissió automàtica, un motor més potent que el del Yaris Cross, que es queda en 116 cavalls, i que compta a més amb una transmissió automàtica millor que la del Toyota, que continua comptant amb la curiosa transmissió CVT.
Aquesta versió de motor juntament amb el nivell d'equipament més senzill té un preu de partida que es queda per sota dels 28.000 €, és a dir, és un preu que el deixa més o menys al mateix nivell que el que té el Toyota.
La part positiva en aquest cas és que, si bé és cert que el motor del model japonès és una opció més interessant, a nivell d'espai, d'habitabilitat, de mida i de capacitat de càrrega el Peugeot és una opció molt més polivalent i molt més familiar que la d'un Yaris Cross que queda molt curt en aquest sentit.
De moment el Peugeot és un model que continua estant per davant del Toyota quant a vendes a Espanya, però a la marca francesa sap molt bé que han d'apostar per aquest tipus de promocions perquè la situació no canviï, i més veient com el Toyota és un model cada vegada més reeixit.