Lexus ha decidit apostar recentment per un dels elements que més s'ha encoratjat quan quota de mercat tant a Espanya com a Europa, el segment dels B-SUV, és a dir, SUV que es queden per sota dels compactes i que es converteixen així en opcions perfectes per a aquells que es mouran de forma habitual per entorns urbans interurbans i que no necessiten tampoc ni molta habitabilitat ni molta capacitat de càrrega.

La marca japonesa ha entrat en aquest segment amb el LBX, un SUV prèmium que, com no podia ser de cap altra forma tractant-se d'un model de la marca prèmium de Toyota, arriba de sèrie amb un motor híbrid auto recarregable, sent així una opció que se situa un esglaó per sobre del Toyota Yaris Cross referent a disseny, tecnologia, qualitat de materials i equipament i, per tant també, un esglaó per sobre de que es refereix a preu.

 

Es pot tenir en compte que les marques prèmium no estan apostant de forma tan evident per aquest segment com ho estan fent les marques generalistes, i bona prova d'això és que, de les tres grans marques prèmium alemanyes, tan sols Audi ha apostat per aquest segment sense rivals als concessionaris de BMW i de Mercedes. Això sí, no és que sigui cap secret que l'Audi Q2, el representant de la marca en aquest segment, no té un brillant futur per davant.

DS té un B-SUV interessant i més barat que l'Audi i el Lexus

Sí que ha entrat en aquest segment una de les marques prèmium del grup Stellantis, en aquest cas DS, i ho fa de la mà d'un DS3 que passa per ser una de les compres més racionals entre aquells conductors que busquen un model que se situa per sobre de la mitjana però que no tingui el sobrecost habitual que tenen els models prèmium.

 

Comptant amb diferents descomptes i promocions, la versió d'aquest model que arriba associada al nivell d'acabat Pallas, molt ben dotat de sèrie tant el que es refereix a la tecnologia com la qualitat de materials, i a un motor de gasolina 136 cavalls de potència associat al seu torn a un sistema de micro hibridació lleugera anar a una transmissió automàtica, té un preu de partida que es queda just per sobre dels 28.000 €, sent una opció més barata que l'Audi Q2 més barat amb motor de gasolina sense cap tipus d'hibridació i alhora més barat que el Lexus que, això sí, té al seu motor híbrid auto recarregable argument més a favor seu.