Tenint en compte que el principal argument de venda que ha convertit a Toyota a la marca més venuda tant a Espanya com a nivell mundial han estat els seus motors híbrids auto recarregables, no és que sigui precisament casualitat que la immensa majoria de fabricants estiguin apostant per aquest tipus de mecàniques, especialment en els secrets més reeixits a les carreteres europees com és el cas del segment dels SUV de mida compacta.

Un segment en el que cada vegada més fabricants estan apostant per ampliar les càrregues mecàniques dels seus models amb versions híbrides auto recarregables que, si bé és cert que es queden evidentment per sobre quan preo respecte a les versions més senzilles amb motors de combustió, acaben sent opcions mecàniques molt interessants a nivell de consum, especialment en entorns urbans interurbans, a més de comptar amb transmissions automàtiques de sèrie i permetre lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

 

Dos bons exemples d'això són dos models que poden presumir de tenir una excel·lent relació qualitat preu i que competeixen en un dels segments precisament més disputats i en el que aquests motors s'estan convertint en l'opció més popular: el Ford Kuga i el Renault Austral.

El Renault Austral és un dur rival del Ford Kuga

En els dos casos estem davant de models que passen per ser opcions perfectes tant per a famílies que buscar un cotxe per al dia a dia en entorns urbans com per afrontar llargs viatges en carretera i autopistes, amb bona habitabilitat i espai a les places posteriors, amb bona capacitat de càrrega i en els dos casos puntuacions híbrides auto recarregables molt interessants.

 

Això sí, cap tenir en compte que, com bé saben els que s'han interessat per aquest Renault, el model francès pot presumir de ser una opció més polivalent i més familiar ja que compta amb més de 550 l de capacitat de càrrega al seu maleter, una xifra que es queda bastant per sobre dels poc més de 400 l que té el model americà.

Les diferències mecàniques són insignificants, amb una potència de 190 cavalls en el cas del model americà i de 200 cavalls en cas del model francès, pel que en aquest sentit no hi ha cap guanyador clar. Tanmateix, a nivell de disseny i de tecnologia el model francès, que a més passa per ser ara una opció més barata comptant amb les ofertes actuals, està un pas per davant.