Lexus, la marca Prèmium del grup Toyota que va néixer en els anys 80 per decisió del llavors president del grup Eiji Toyoda i com a eina per poder competir amb les millors marques europees i nord-americanes és una realitat consolideu que ha inspirat a altres marques, cas de Seat o Citroën, per crear Cupra i DS. Avui, Lexus significa luxe, refinament i tecnologia i competeix en igualtat de condicions amb BMW, Mercedes i Audi. En el segment dels SUV de gamma alta, la seva millor arma és el Lexus RX híbrid.

Lexus RX híbrid
Lexus RX híbrid

Gairebé cinc metres de cotxe

El Lexus RX híbrid és un SUV gran de 4,89 metres amb un maleter de 539 litres que equipa motors de 245 CV o 371 CV en les versions HEV de gasolina i de 306 en les versions endollables que funcionen amb aquest combustible. Lexus, això sí, no ofereix versió dièsel, però el consum mitjà del cotxe és molt baix: uns 5 litres cada 100 quilòmetres malgrat les dues tones que pesa el vehicle. L'equipament és excel·lent: fins i tot les versions més senzilles inclouen fars Bi-LED, alerta de canvi de carril, càmera de visió posterior, detector de fatiga, seients elèctrics, control de creuer adaptatiu i lector de senyals. Te'l pots emportar a casa des de 71.500 euros segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com.

Un cotxe suposadament avorrit

El Lexus RX, com tots els SUV d'alta gamma, és gran i pesat i les sensacions que ofereix no són esportives. Tranquil·litat, seguretat, confort i silenci són paraules que li quadren a la perfecció perquè, a canvi de 71.500 euros, el que t'emportes a casa no és un esportiu escandalós i radical: és un cotxe com el que somiava la teva mare que compraria el teu pare quan encara tu anaves a l'escola. Ell, segurament, tenia al cap altres coses com, per exemple un Hyundai Coupé, un Toyota Celica o un Ford Probe, però ja se sap que les mares són més assenyades. Si el pots pagar, el Lexus RX és un cotxe excel·lent al qual, això sí, li convindria una mica més de maleter.