Són molts els fabricants que han decidit dels últims temps ampliar la seva gamma de cotxes 100 × 100 d'elèctrics, però poques marques poden presumir d'haver encertat tant en aquest sentit com és el cas de Renault.

I és que tan sols fa falta veure dues de les últimes propostes de fabricant francès al terreny dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics per adonar-se de l'excel·lent feina que ha fet la marca el que es refereix a la concepció i disseny tant del nou Renault 5 com del nou Renault 4.

 

A la marca sabien que, sent com són dues icones de la seva història, no anava a ser fàcil reconvertir aquests dos models, però la feina realitzada ha estat més que excel·lent, i bona prova d'això és que les xifres de vendes del Renault 5, el primer que es va posar a la venda fa ja un temps, estan sent notables.

El Renault 4 és més polivalent que el Renault 5

En el cas del Renault 4, estem davant d'una opció potser un punt més polivalent, entre altres coses perquè es tracta d'un SUV de poc més de 4 m que guanya quant a habitabilitat i capacitat de càrrega respecte a l'utilitari, més enllà de ser un model molt interessant també referent a disseny, encara que potser se situa un pas per darrere respecte a l'utilitari en aquest sentit.

 

El millor en aquest cas és que els dos són models amb un preu molt similar, de menys de 20.000 € en els dos casos, preus associats a les versions d'accés que arriben amb motor de 122 cavalls de potència i autonomies d'uns 300 km, unes xifres més que suficients per moure's diàriament per entorns urbans interurbans, que no deixen de ser el millor terreny de joc d'aquest tipus de cotxes elèctrics.

De moment és aviat per saber quin d'aquests dos elèctrics tindrà més èxit, però tot apunta que el 5 serà el guanyador, encara que per a aquells conductors que busquin un model potser una mica més polivalent, el 4 és una opció igual d'atractiva en tots els sentits però amb aquest punt més al seu favor.