El Seat León e-Hybrid és una gran cotxe però, també, és un cotxe car. Els 37.350 euros que costa segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com fan que més d'un conductor s'ho replantegi. Per ajudar tots els que dubten en la seva tasca de replantejament, avui volem apropar-vos una interessant alternativa: el Peugeot 308 Hybrid.
Un compacte de nivell
El Peugeot 308 Hybrid és, com el Seat León e-Hybrid un compacte molt aparent que, en el seu cas, assoleix els 4,36 metres i ofereix un maleter de 412 litres. Són, en concret, els mateixos metres de llarg als quals arriba el Seat, però el maleter és sensiblement més gran que el del Léon híbrid, ja que el del cotxe fabricat a Martorell es queda en 270 litres. En el que a motorització es refereix, les versions PHEV del Peugeot 308 són dues: una amb un propulsor de 180 CV i una altra amb un bloc de 225. El Seat Lleó PHEV ofereix una única opció quant a motors: la de 204 CV.
Set mil euros menys
La carta millor del Peugeot 308 davant el Seat Lleó e-Hybrid és, a més de la mida del maleter, el preu: 30.160 euros davant 37.350 és una diferència substancial quan es parla de dos cotxes molt semblants quant a dimensions i estètica, ja que són dos hatchbacks moderns, ben equipats i amb un disseny que, en cap dels casos, no deixa indiferent. Estèticament, tant el Seat com ara el Peugeot són vehicles guanyadors i el nivell d'equipament que ofereixen ambdós en les seves respectives versions d'accés és suficient fins i tot per als conductors que més exigeixen. Amb tot, preu i capacitat del portaequipatge decanten, sens dubte, la balança. França, de nou, ens guanya la partida. Bé, a nosaltres i, també, a Alemanya, perquè el Seat Lleó, encara que per fora sembla quelcom diferent, és idèntic pel que fa a mecànica a un Audi A3 o un Volkswagen Golf.