Com bé saben a Tesla, la marca de referència quant a vendes de cotxes elèctrics a nivell mundial, el mercat més important actualment la indústria automòbil és el mercat xinès, el mercat que alhora representa el primer quant a quota de mercat de cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

En aquest sentit, no és que sigui precisament casualitat que molts dels fabricants més potents a nivell mundial optin per estrenar les seves novetats 100 × 100 d'elèctriques en aquest mercat, entre altres coses perquè saben que és una molt bona manera de rendibilitzar la inversió, almenys a curt termini.

 

Això sí, es pot tenir en compte que, si bé és cert que la Xina és el millor terreny de joc per als elèctrics, el fet que sigui el mercat natal de molts fabricants xinesos que de moment no volen fer el salt a altres mercats és el que complica la feina de fabricants europeus, americans o japonesos.

El Mona M03, un 'anti Tesla Model 3' per a la Xina

Un bon exemple en aquest sentit és una de les principals novetats de la marca Xpeng, un model anomenat Mona M03 que de fet és el primer d'una sèrie de models elèctrics barats per part del fabricant.

Saps molt bé la immensa majoria dels fabricants xinesos que, si bé és cert que tesla compte de molt nomeni, continuen sent molts els conductors al seu país que prefereixen apostar per tecnologia pròpia, per això, entre altres coses, fabricants com BYD tenen l'èxit que tenen.

 

En el cas d'aquest Mona M03, el millor és que la versió millor dotada de totes, una versió que fins i tot compta amb tecnologia de conducció autònoma al nivell dos, la màxima permesa a la Xina i amb la que compta també el model americà té un preu que es queda per sota dels 20.000 € al canvi, un preu que el converteix realment en una alternativa molt interessant al model de Tesla.

Si bé és cert que a nivell de potència i d'autonomia es queda per sota del model americà, amb 160 cavalls i 540 km d'autonomia segons el cicle d'homologació xinès, que sempre és més generós que el WLTP europeu i americà, el seu preu és el seu millor argument de venda. Veurem, això sí, si la marca opta per posar-lo a la venda també a Europa, una cosa que de moment no està en els seus plans.