Kia acumula ja més de 28.000 matriculacions a Espanya el que portem d'any, una xifra que converteix a la marca coreana en ni més ni menys que el quart fabricant amb més quota de mercat a les carreteres del nostre país.
Tenint en compte que Kia és una marca que porta ja molts anys al nostre país però que, en comparació amb altres fabricants com Citroën, Renault, Fiat o Peugeot, que porten molts més anys venent els seus models a Espanya, el fet que sigui la quarta més venuda actualment evidència el bon treball del fabricant coreà.
Són molts els motius pels quals Kia s'ha convertit en una de les marques de referència, però un dels factors clau que has dit d'aquest fabricant asiàtic una de les referències és el seu ampli catàleg actualment a Espanya. Tan sols em falta veure el configuradors d'aquest fabricant per adonar-se'n que Kia, a diferència d'altres fabricants generalistes, prefereixo optar per tenir molts models al mercat fins i tot tenir fins a dos o tres opcions dins del mateix segment.
I un dels models que més s'ha encoratjat en els últims temps al nostre país és la versió Crossover del seu compacte, he anomenat Ceed, que en aquest cas rep el nom de XCeed, un model que pot presumir d'estar habitualment entre els 40 o 50 cotxes més venuts a Espanya.
El Kia XCeed PHEV, una opció a tenir en compte
Un dels grans encerts de la marca coreana amb aquest model és que, com bé saben els que s'han interessat en un d'ells, aquest crossover compta amb una àmplia gamma mecànica, tant amb opcions de combustió tradicional així com conduccions que compten amb sistemes de micro hibridació lleugera així com amb una variant híbrida endolla parli que presumeix de ser segurament la millor opció dins de la seva gamma.
Una versió que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, compta amb una rebaixa ara de gairebé 10.000 €, per la qual cosa el seu preu de partida ronden els 28.000 €, és a dir, el mateix preu que tenen alguns sud de mida compacta en les seves versions més senzilles.
Tenint en compte que és una versió que li permet comptar amb més de 50 km en manera 100 × 100 elèctric, una cosa molt útil per al dia a dia a les grans ciutats, així com lluir l'etiqueta 0 de la DGT i aprofitar-se així de tots els seus avantatges, no és estrany que sigui un model que vagi guanyant a poc a poc pes a les carreteres espanyoles.