A Citroën tenen molt clar, i de fet és una postura que no és fàcil de defensar veient precisament les xifres que estan aconseguint els SUV, que aquest tipus de carrosseria no continua triomfant com està triomfant actualment a Espanya i a Europa.
Entre altres coses perquè, com bé ha apuntat recentment Vincent Cobée, conseller delegat de la firma francesa, les mecàniques 100 × 100 elèctriques no ajuden precisament, a tot estirar, en un tipus de model amb un coeficient aerodinàmic molt pitjor que el que tenen les berlines o els sedan.
"El món dels SUV està acabat, encara que els números no em donen la raó. En un cotxe elèctric, pots pagar un preu molt alt si la teva aerodinàmica no està bé", apunta Cobée, afegint al seu argument que "hi ha uns 50 quilòmetres de diferència entre una bona aerodinàmica i una de dolenta. Entre un SUV i un sedan, pots estar parlant molt fàcilment de 60, 70 o 80 quilòmetres".
En aquest sentit, no és estrany que Citroën hagi apostat en els últims temps per posar a la venda un model que precisament encaixa perfectament amb, d'una banda, les necessitats actuals del mercat i, per un altre, el futur que té molt clar a la marca francesa. No és cap altre que el Citroën C4 X, una versió de més mida del seu C4 que pot presumir de ser un model gairebé únic al mercat.
L'oferta de Citroën pel seu e-C4 X
Un model que compta també amb una versió 100 × 100 elèctrica dins de les seves opcions mecàniques, sent precisament aquesta una de les versions més atractives quant a relació qualitat preu gràcies a l'oferta que ha posat ara a sobre de la taula una marca francesa.
Amb un motor de 136 cavalls de potència i una autonomia de més de 300 km segons el cicle d'homologació WLTP, aquest model es converteix en l'opció perfecta per a ells conductors que busquin una barreja perfecta entre un berlina i un SUV, a més, amb un preu i atractiu sent un elèctric.
Les condicions de l'oferta passen per un finançament amb sistema multiopció amb una entrada d'11.119,59 euros, 59 quotes de 215 euros i una última quota de 17.808,79 euros. Una última quota que només haurem d'afrontar en cas de decidir quedar-nos el cotxe. A això cal sumar-li un TIN al 4,29%, un TAE al 5,43% i una comissió d'obertura de 980,17 euros. Així, el preu total a terminis és de 41.613,39 euros, però hem de tenir també en compte que en aquest model es pot fer ús dels ajuts del govern del Pla MOVES, pel que pot comptar amb un descompte de fins a 7000 €.