Álguien sap què es va fer dels cotxes solars? El cert és que, fins ara no han acabat d'enlairar-se, però ara que el futur se suposa que serà elèctric o no serà, viuen una segona joventut si ens oblidem de l'estranyíssim Aptera i ens centrem en el molt més normal Lightyear 0. Sí, ho heu endevinat: és el nom definitiu del prestigiós Lightyear One, al que molts saluden com el 'anti Tesla'. Amb tot el cotxe de 30.000 euros del qual parlen no serà aquest, ja que costa muco més. El cotxe solar barat no arriba fins a 2030 i es dirà Lightyear Two. Aquest si que li posarà les coses difícils a Tesla.

Lightyear 0
Lightyear 0


Nou disseny


En la seva primera versió, la denominada Lightyear One, el cotxe no deixava indiferent ningú, però ara, els seus responsables han anat molt més enllà: nous para-xocs, singulars grups òptics, llantes de disseny trencador, tiradors de portes amb personalitat indiscutible i, fins i tot, unes rodes posteriors parcialment cobertes per millorar l'aerodinàmica d'un vehicle que ofereix una resistència de només 0,19.


625 quilòmetres d'autonomia


Un altre dels punts forts del vehicle és la seva autonomia: el seu bateria de 60 kWh permet circular sense recàrregues un total de 625 quilòmetres, però convé tenir en compte que, en tractar-se d'un cotxe solar, els cinc metres quadrats de cèl·lules fotovoltaiques instal·lats al sostre produeixen prou energia per circular 70 quilòmetres diaris en condicions òptimes de sol.

Representa, o això diu la marca, que el sistema permet haver d'endollar el cotxe a la xarxa només deu de cada dotze mesos en països amb poques hores de sol i cinc de cada dotze en països molt assolellats com Espanya. la pega del cotxe, que aconsegueix recarregar la seva bateria al 80% en menys d'una hora si es disposa d'un carregador ràpid, és el preu: 250.000 euros sense impostos. Gairebé millor, per aquest preu, que ens posin cinc Tesla normalets. Sabedors del voluminós de la xifra, a Lighyear preparen ja el Lightyear Two, que serà més petit i costarà només 30.000 euros en la seva versió d'accés.