No és que sigui precisament cap secret que el Dacia Duster s'ha convertit en un dels models de referència entre aquells conductors que busquen un 4x4 amb molt bones prestacions fora de les mancat però amb un preu molt més competitiu que el que tenen els cotxes de referència en aquesta categoria.

Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte l'èxit que va tenir la versió 4x4 de les generacions anteriors, en Dacia no han fet cap altra cosa que continuar apostant per aquestes versions en la nova generació d'aquest model, una nova generació que s'acaba de posar a la venda i que apunta a convertir-se en un dels models més venuts a Espanya.

 

El problema que té aquest model és que, com bé saben en Dacia, no ha estat cap altra que Subaru, una de les marques de referència entre aquells amants dels cotxes 4x4, la que acaba de llançar al mercat un model que apunta a robar-li unes quantes vendes a la versió 4x4 del Duster.

El Subaru Crosstrek, un SUV millor en tot que el Dacia Duster

I és que el nou Crosstrek passa per ser una opció realment molt interessant per diferents motius. El primer d'ells és perquè, més allà que compta amb una tracció 4x4 pròpia de la marca japonesa i que el converteix segurament en el millor model tot terreny del seu segment, compta també amb una mecànica híbrida auto recarregable de 136 cavalls de potència que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT i que arriba a més associat a una transmissió automàtica.

 

Per la seva part, si bé és cert que el Duster té una versió híbrid auto recarregable, l'única opció per poder comptar amb tracció 4x4 dins de la gamma del Duster passa per fer-se amb la versió que compta amb el motor de gasolina TCe micro híbrid de 130 cavalls amb canvi manual, un motor que li permet lluir la mateixa etiqueta però que no aconsegueixen i les mateixes xifres de consum ni és tan còmode a l'hora de conduir tenint en compte que dissabte compta amb transmissió automàtica.

Comptant amb totes les promocions i descomptes, el Subaru amb aquesta configuració parteix d'aquest poc més de 31.000 €, un preu bastant més elevat que el que té el Duster en la seva versió 4x4, que part des de poc menys de 27.000 €. Això sí, la diferència quant a qualitats, tecnologia i estatus dins del mercat és més que pronunciada a favor del model japonès, per això per la poca diferència de preu molts ho veuen com una opció més Interessant.