Una Alfa Romeo Stelvio que costa 114.000? Doncs sí. I, si i fixes bé, veuràs que llueix|lluu el famós quadrifoglio, el trèvol de quatre fulls|fulles que identifica als models més esportius de la marca milanesa. La justificació a aquest preu tan alt no deriva, tanmateix, d'aquest simple símbol: té a veure amb el motor que és, sí encerteu, un motor Ferrari.

Alfa Romeo Stelvio QV
Alfa Romeo Stelvio QV

Motor Ferrari

El motor d'aquesta bonica bèstia no és cap altre que el V8 del Ferrari Portofino, però amb dos cilindres menys. Qui l'ha modificat? Doncs la mateixa|pròpia Ferrari, que és qui fabrica aquest 2.9 biturbo de sis cilindres a V que rendeix fins a 510 CV de potència i 600 Nm de parell a 2.500 rpm. Està fabricat en alumini, el seu sistema de lubricació és de càrter sec, les vàlvules farcides de sodi per millorar la refrigeració i els cilindres es poden desactivar en part quan circulem en autopista per millorar les xifres de consum. Es desactiva el grup|bancada dret del motor i, temporalment, ens quedem amb un tres cilindres en línia. El consum és alt: resulta molt difícil baixar dels 10 litres i, si se te'n va el peu, et poses ràpidament en 15. De tota manera, és igual: si pots gastar-te més de 100.000 euros en un cotxe, el preu de la gasolina no és un problema per a tu.

Un gran cotxe

El QV és un cotxe gran, que manté l'habitabilitat de la resta de la gamma i que se situa en el segment D dels SUV prèmium europeus. Mesura 4,70 metres de llarg i 1,95 d'ample i la seva distància entre eixos se'n va als 2,82 metres. Són unes dimensions en línia amb la resta de cotxes del segment com el Porsche Macan, l'Audi Q5, el BMX X3 o el Mercedes GLC. La diferència és que, sota del capó, portes un Ferrari. Té, a més, una estampa que atreu a primera vista. La seva carrosseria d'un sol color, l'absència de cromats, les llantes negres i el quadrifoglio ens diuen el que és: un gran cotxe.