Per molt que la quota de mercat dels cotxes elèctrics tant a Espanya com a Europa des de molt lluny de la qual moltes marques s'imaginaven fa tot just uns anys, el cert és que a poc a poc cada vegada són més els conductors que estan decidits a fer el pas.

En aquest sentit, es pot tenir en compte que segurament és la millor opció per fer-se amb un cotxe elèctric siguin aquells conductors que fan gust molt bé, o bé poden tenir dos cotxes, o bé utilitzaran el cotxe per moure's gairebé exclusivament per entorns urbans interurbans de forma habitual i a penes realitzar llargs viatges en autovies i autopistes.

 

En aquests entorns urbans on no és necessari precisament tenir molta autonomia, els elèctrics es converteixen en la millor opció i el que es refereix a costar per km., sobretot si es pot carregar a casa en les hores en què l'energia és més barata.

Si el que es busca és un preu molt baix, evidentment el Dacia Spring és l'opció més interessant en aquest sentit, però es pot tenir en compte que hi comença ja a haver moltes unitats de cotxes urbans elèctrics de segona mà a preus realment temptadors.

La versió elèctrica del Smart ForTwo és una bona opció

Un bon exemple d'això és un model que va néixer amb el segell de Mercedes i que, malgrat que és un veterà i que no explica amb unes prestacions similars a les que tenen la majoria dels elèctrics més barats nous, continua sent una opció molt interessant.

No és cap altre que el Smart ForTwo, un petit biplaça que, com ocorre amb la immensa majoria dels models més veterans d'aquest fabricant, estava pensat per moure's exclusivament per entorns urbans i interurbans, i la versió elèctrica del qual té una bateria que li permetia tenir una mica més de 130 km, reafirmant-se així com un model urbà.

 

Tal com podem comprovar a diversos portals especialitzats en vendes de cotxes de segona mà, es poden trobar unitats d'aquest model amb menys de 50.000 km i per un preu que es queda just per sota dels 10.000 €, sent així una alternativa interessant al nou Dacia Spring que, si bé és cert que arriba més ben dotat tant a nivell mecànic com d'equipament, no té aquest toc de cotxe prèmium que sí que té aquest Smart.