Quan des del grup Volkswagen van anunciar que havien decidit fer de Cupra una marca pròpia i separar-la definitivament de Seat, molts dels seguidors de la marca espanyola no ho van veure amb bons ulls.
Entre altres coses perquè sabien, com així ha quedat demostrat amb el pas del temps, que aquesta estratègia no era cap altra cosa que una manera de llançar una nova marca amb aires de prèmium dins del grup alemany que, si bé podria continuar tenint cert esperit de marca esportiva, els seus models no anaven a ser ni de lluny tan esportius amb les versions Cupra dels Seat més reeixits a Espanya i a Europa.
Un temor que es va fer realitat amb l'arribada del Formentor, un crossover que ha tingut molt èxit no precisament per tenir motors molt top en les seves versions d'accés, sinó pel seu disseny esportiu i per tenir unes línies diferents de la resta.
No és casualitat que siguin molts els detractors de Cupra com a marca els que facin evidents les seves queixes en veure que, per exemple, el Formentor més bàsic compta amb un motor de gasolina de 150 cavalls de potència, una mecànica molt correcta però sense grans prestacions i que tenen molts models al nostre mercat.
Cupra té un Formentor que compleix els desitjos dels més puristes
Tanmateix, veient que havien precisament de continuar comptant entre el seu públic objectiu a aquells conductors que busquen esportivitat i prestacions per sobre de tecnologia i disseny, a Cupra van optar per complementar la gamma de motors del Formentor amb variants interessants en aquest sentit.
La més top és l'anomenada VZ5, una variant que, sens dubte, no pot despertar cap tipus de queixa entre els més puristes, entre altres coses perquè compta amb un motor de gasolina 2.5 de 390 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica DSG de 7 velocitats així com a una tracció a les quatre rodes, una mecànica que sí que respon a les expectatives dels més puristes i dels amants de la 'vella' Cupra.
Això sí, es pot destacar que en cap cas no es tracta d'un model barat, amb un preu de partida que supera els 70.000 euros. Així, per molt que no sigui ni de lluny la versió més venuda, a Cupra ja poden dir amb orgull que el seu model estavella té almenys una versió per als que busquen, abans que res, prestacions d'esportiu.