Hi ha certs models al nostre país que, si bé és cert que competeixen contra nombrosos rivals i molts d'ells de categoria, poden presumir de ser l'autèntica referència en els seus respectius segments. Bons exemples d'això són el Seat Arona en el cas dels SUV urbans, el Toyota Corolla en el dels compactes, el Dacia Sandero en el dels utilitaris o el Kia Sportage en el dels SUV compactes.

En el cas de Fiat, si bé és cert que el fabricant italià no pot presumir de tenir una enorme quota de mercat a nivell general a les carreteres espanyoles, sí que té al seu catàleg un model que porta ja molts anys arrasant i sent l'autèntica referència en el segment dels cotxes urbans: el Fiat 500.

 

Més enllà que aquest model tingui molt pocs rivals directes que puguin dutxat de tu a tu amb ell a nivell de relació qualitat preu, el veritable èxit d'aquest model és que pot presumir de tenir un disseny icònic i, sobretot, diferents versions mecàniques que el converteixen en una opció interessant per a diferents tipus de conductors.

El Fiat 500 elèctric és una excel·lent opció

Això sí, evidentment tenint en compte que es tracta d'un model fabricat i pensat per moure's de forma habitual per entorns urbans i interurbans i deixar les autopistes i autovies per a un altre tipus de cotxes, la versió més interessant quant a despesa per quilòmetre és la que arriba amb el motor 100 × 100 elèctric.

Una versió que, especialment si podem instal·lar un carregador a casa i carregar el cotxe en les hores de menor preu quant al cost d'energia, acaba sent una opció molt interessant a llarg termini en comparació amb la versió que compta amb un sistema de micro híbrid.

 

Més enllà de comptar a més amb tots els beneficis de poder aprofitar-se de l'etiqueta ZERO de la DGT, un altre dels grans arguments de venda d'aquest model del seu preu, i més ara que, comptant amb promocions i descomptes així com amb els ajuts del govern, el seu preu de partida es queda entorn dels 18.000 €, un preu que el converteix en una opció realment interessant per a aquells que busquin un model i cònic quant a disseny i perfecte per moure's pel dens trànsit urbà sense gastar a més ni un euro en gasolina.