Mazda, com la resta de marques de pes al mercat mundial, és plenament conscient que el futur de la indústria de l'automòbil passa irremeiablement pels elèctrics. És per això que, com la resta de marques, els japonesos estan apostant per aquest tipus de models.
Això sí, tenint en compte que la quota de mercat dels full electric continua sent molt lluny de la que tenen els models amb motor de combustió, a Mazda estan apostant pels híbrids.
Sobretot en segments en els quals els models no estan ideats tan sols per a la ciutat. En el cas dels compactes, especialment en el cas dels SUV compactes, Mazda sí que ha entès que una molt bona manera de posicionar-se més que bé és apostar per tenir un model cent per cent elèctric per als quals es volen moure per la ciutat en el seu dia a dia sense tenir cap problema quant a restriccions.
I el millor exemple d'això és el Mazda MX-30, un SUV compacte que pot presumir de tenir un disseny molt atractiu, una de les millors armes que sempre tenen els japonesos amb el seu models, i una relació qualitat/preu que el converteix en un dels elèctrics més interessants del moment.
El Mazda MX-30 pot presumir de ser un dels elèctrics més atractius a Espanya
I és que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu d'aquest model japonès és de tan sols 25.655 euros, un preu molt baix que arriba amb un descompte aplicat ja de 8.710 euros que neixen de la unió de les promocions de la pròpia marca així com dels ajuts del Pla MOVES III.
En aquest sentit, es pot destacar que, malgrat que no són models rivals directes per segment, aquest MX-30 pot presumir de ser un model perfecte com un 'pla b' al Cupra Born, el primer cent per cent elèctric de la marca. La idea en els dos models és la mateixa, un model compacte per a la ciutat i que tampoc no tingui problemes a l'hora de sortir d'ella.
Això sí, el Born és un model que, malgrat tenir una excel·lent relació qualitat/preu, amb un preu de partida de, com veiem a l'esmentat mitjà, 30.500 euros amb les promocions i ajuts ja inclosos, és un model que costa gairebé 5.000 euros més que el Mazda MX-30.
En aquest sentit, es pot destacar que el Mazda, com a bon semi prèmium que és, arriba més que bé dotat, sobretot a nivell d'equipament i qualitat dels seus materials. Amb un motor elèctric de 146 cavalls de potència i una autonomia de més de 200 quilòmetres, el seu equipament és una de les seves millors armes.
Compte de sèrie amb entre altres coses, Apple CarPlay, Android Auto|, engegada per botó i llantes d'aliatge. climatitzador automàtic, control de creuer, fars Full LED, i pantalla de 8,8 polzades, pel que és un model rodó en tots els sentits.