Els que sempre han tingut al Volkswagen Golf com un de les seves referències en el segment dels compactes tant a Espanya com a Europa saber molt bé que el model alemany no pot presumir d'haver estat mai la millor elecció quant a relació qualitat preu, sinó més aviat una elecció perfecta per a aquells que busquen un model que se situa un petit esglaó per sobre dels seus rivals directes quan preo però a canvi genera també un estatus major.

És cert que, sobretot comparat amb les versions d'accés d'alguns dels seus rivals directes, el golf sempre s'ha caracteritzat per estar un esglaó per sobre també a nivell mecànic, de qualitat i de materials, així com d'equipament, però cada vegada són més els que argumenten que, davant de l'augment generalitzat de preus de la indústria, el preu que té la versió d'accés del Volkswagen acaba sent fins i tot massa alt.

 

I és que la versió més senzilla d'aquest model raça els 28.000 €, un preu que provoca que siguin molts els que busquin una opció alternativa. I és allà on apareix de llanço una opció que per a molts acaba sent molt més intel·ligent, entre altres coses perquè és una opció més bonic a nivell de disseny, arriba més ben equipat en tots els sentits i, a més, acaba sent una opció més barata.

El Mazda 3, una de les millors opcions a Espanya

Aquest model no és cap altre que el Mazda 3, un dels models més venuts de la marca japonesa al nostre país i que, com ocorre amb la resta de models del fabricant, pot presumir de tenir un disseny molt més elegant i esportiu que el del model alemany, sent aquest un dels seus principals arguments de venda.

El millor en el seu cas és que la versió d'accés d'aquest model té un preu de partida de 27.000 €, és a dir, uns 1000 € més barat que el Golf més bàsic de tots. Així, per molt que la diferència de preu no sigui enorme, sí que és substancial a diferència de 20 l'equipament de sèrie i, sobretot, a nivell de motor.

 

Mentre que el model de Volkswagen arriba amb un motor de gasolina de 115 cavalls de potència associat a una transmissió manual sense cap tipus de sistema d'hibridació, el motor del model japonès arriba amb una potència de 122 cavalls també associat a una transmissió manual però en aquest cas amb un sistema de micro hibridació lleugera, que li permet ser més potent, més eficient i lluir a més l'etiqueta ECO de la DGT.