En la cursa per aconseguir el vehicle elèctric més avançat, totes les marques competeixen per superar les expectatives. Tanmateix, un nou jugador, l'IM L6, amenaça de deixar enrere fins i tot els gegants de la indústria com Tesla. Amb la seva innovadora tecnologia i una autonomia rècord, aquest model prèmium no només apunta alt, sinó que redefineix el que esperem d'un cotxe elèctric.
L'IM L6, desenvolupat per IM Motors, la marca prèmium de MG, arribarà a Europa el 2025. Aquest model, que ja ha causat sensació a la Xina, promet trencar barreres amb una autonomia homologada de més de 1.000 quilòmetres segons l'estàndard xinès (CLTC). Encara que aquesta dada es reduirà lleugerament en ajustar-se al cicle WLTP europeu, continua sent una xifra impressionant, col·locant-se per sobre de la majoria dels models disponibles al mercat.
Aquest model de la marca prèmium d'MG promet batre rècords
La clau del seu èxit rau en la seva bateria d'estat semisòlid, una solució intermèdia entre les bateries tradicionals de liti i les esperades bateries d'estat sòlid. Aquesta tecnologia, desenvolupada per SAIC Motors, utilitza un càtode recobert de níquel i un ànode de carboni de silici d'alta energia. Això no només millora l'autonomia, sinó que també permet càrregues ultraràpides, assolint fins a 400 quilòmetres d'autonomia en només 12 minuts sota condicions ideals.
Amb una capacitat neta de 123,7 kWh i un pes de 621 quilograms, la bateria de l'IM L6 és una veritable proesa tecnològica. A més, és capaç d'operar a altes temperatures i ofereix una alta connectivitat iònica, la qual cosa la fa més eficient i duradora. No obstant això, la seva innovació té un preu: els usuaris hauran d'optar per un programa de subscripció mensual per accedir a aquesta avançada bateria, la qual cosa marca un canvi significatiu en la manera de comercialitzar aquest tipus de tecnologia.
És un desafiament per a Tesla
En termes de rendiment, l'IM L6 no es queda enrere. Les seves versions oscil·laran entre 340 i 787 cavalls de potència, adaptant-se a diferents tipus de conductors. Amb una mida de 4,93 metres de llarg, combina un disseny elegant amb prestacions d'alt rendiment. Aquest equilibri entre tecnologia, potencia i disseny és el que posiciona a l'IM L6 com una seriosa amenaça per a Tesla i altres competidors.
Encara que el cost final de l'IM L6 a Europa segueix sent un misteri, s'estima que estarà entorn de 90.000 euros a Espanya, ja que a la Xina parteix dels 45.400 euros al canvi. Malgrat aquest preu elevat, les característiques úniques del vehicle el converteixen en una proposta irresistible per als qui busquen estar a l'avantguarda de la mobilitat elèctrica.