És de sobres conegut que és una dels principals diferències a l'hora de tenir un cotxe de combustió quatre en un cotxe elèctric passaport, d'una banda, l'autonomia, que sol ser bastant menor als cotxes elèctrics, i, per un altre, el procés de recàrrega, que és també molt més lent en el cas dels elèctrics.
No és que sigui cap secret que, com bé saben aquells propietaris d'un cotxe, acudir a una gasolinera, omplir el dipòsit, ja sigui gasolina o dièsel, pagar i tornar a poder continuar conduint és un procés que dura tot just uns minuts, res a veure i amb la franja de temps que es necessita per carregar un cotxe elèctric, especialment al 100 × 100.
En aquest sentit, si bé és cert que alguns dels elèctrics més moderns del mercat ja poden presumir de poder carregar les seves bateries des d'un 15 o un 20 % fins al 80 % en menys de 30 minuts, continua sent un temps molt més elevat respecte al que es tarda a omplir el dipòsit d'un cotxe de combustió.
Si a això es li suma que l'autonomia dels cotxes elèctrics és molt menor que la dels cotxes de combustió, és fàcil d'entendre perquè, almenys al nostre país atesa la situació dels carregadors i la poca implantació del cotxe elèctric, els EV no tenen l'èxit que tenen en altres països europeus.
La bateria que pot canviar el futur dels EV
Evidentment el somni de molts dels que estan a favor dels cotxes elèctrics és el de poder carregar al 100 × 100 la bateria del seu cotxe en tot just uns minuts, una cosa que avui dia sembla impensable però que en un futur sí que podria arribar a passar.
Entre altres coses perquè ha estat una investigació realitzada a la Facultat d'Enginyeria de Cornell (Nova York, Estats Units) la que ha acabat amb resultats molt interessants. I és que aquest estudi apunta que l'element clau per aconseguir el repte de recarregar una bateria en menys de cinc minuts és l'indi, un metall tou que s'utilitza habitualment per fabricar recobriments d'òxid d'indi i estany per a pantalles tàctils i panells solars.
"El resultat final és que en cada cicle de càrrega, l'elèctrode es troba en un estat morfològic estable. És precisament el que dona a les nostres noves bateries de càrrega ràpida la capacitat de carregar-se i descarregar-se repetidament durant milers de cicles", ha apuntat el responsable del projecte.